چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

ناصر قراگزلو: با تغییر عقیده مدیرعامل پرسپولیس پس از اعلام نظر قطبی در مورد علی کریمی هر روز صحبت از حضور این بازیکن در یک تیم ایرانی مطرح می‌شود که آخرین آنها مس کرمان و استقلال بودند.

هرچند که پیش از این نیز صحبت‌هایی در مورد تمایل مسئولان سپاهان نسبت به جذب مهاجم السیلیه در مطبوعات و رسانه‌ها مطرح شد.

ابوالفضل جلالی یکی از نزدیکان علی کریمی که زمینه حضور این بازیکن را در الاهلی فراهم ساخت در مورد وضعیت کریمی و پیشنهاد تیم‌های ایرانی به جادوگر می‌گوید: «این کاملاً طبیعی است که اگر پرسپولیس روزنه‌های جذب را به روی کریمی ببندد کریمی به سوی تیم‌های دیگر برود چون در واقع کریمی به خاطر عدم تمایل پرسپولیس به جذب او فوتبال را ترک نخواهد کرد.»

وی همچنین صحبت کریمی با تیم‌هایی نظیر استقلال، مس کرمان و سپاهان را رد کرده و می‌گوید: «کریمی هیچ پاسخی به پیشنهادهای ارائه شده از سوی این باشگاه‌ها نداده است چون در وهله نخست منتظر مشخص‌شدن وضعیت‌اش از سوی باشگاه قطری السیلیه است.» جلالی از عدم اتفاق‌نظر در باشگاه پرسپولیس در مورد کریمی می‌گوید: «متأسفانه در درون باشگاه پرسپولیس اختلاف سلیقه موج می‌زند و با وجود آنکه در ابتدا صحبت‌هایی در مورد جذب علی کریمی شده بود بعدها به دلیل اختلاف نظراتی که در مورد جذب این بازیکن در میان مدیران باشگاه پرسپولیس به وجود آمد دیگر هیچگونه علاقه و تمایل خاصی در مورد جذب بازیکن توانای السیلیه از سوی مدیران و هیأت‌مدیره و سرمربی این باشگاه دیده نشد.»

در زمان مدیریت قبلی پرسپولیس سیاست واحدی در این باشگاه وجود داشت اما در حال حاضر منابع تصمیم‌گیری متعددی در باشگاه پرسپولیس وجود دارد که عملاً برخی از کارها و تصمیم‌گیری‌ها را سخت و البته دچار مشکل می‌کند.»

جلالی در ادامه می‌گوید: «شاید هنوز بسیاری از فوتبال‌دوستان فراموش نکرده‌اند که کریمی در فوتبال امارات کارنامه‌ای استثنایی در تیم الاهلی از خود بر جای گذاشت. بنابراین او برای هر تیمی غنیمتی به شمار می‌آید و مطمئناً بازیکنی نیست که با جواب رد شنیدن از جانب یک باشگاه مجبور به ترک فوتبال شود.»

بعد از صحبت‌های جلالی به نظر می‌رسد داریوش مصطفوی نیز در مورد جذب کریمی تغییر نظر داده و با نظر قطبی و بعضی دیگر از اعضای هیأت‌مدیره در خصوص جذب‌نکردن جادوگر ایرانی همسو شده باشد.

مواضع مدیرعامل پرسپولیس در مورد جذب علی کریمی از آنجا تغییر کرد که قطبی در گفت‌وگو با مصطفوی صراحتاً به وی اعلام کرد که جدا از توره، بازیکنانی نظیر پتروویچ و باقری نیز هستند که می‌تواند از آنها به عنوان مهاجم دوم استفاده کند بنابراین در شرایط فعلی تنها به دنبال جذب یک مهاجم تمام‌کننده مانند دی‌کارمو است. با صحبت‌های صریح قطبی نظر مصطفوی نیز در مورد کریمی تغییر کرد و وی صراحتاً اعلام کرد که موضوع دی‌کارمو را تا حصول نتیجه قطعی در پرسپولیس دنبال خواهد کرد.

اخبار کاملاً موثق اما از علی کریمی حاکی از آن است که کریمی تنها تمایل به حضور در پرسپولیس، باشگاه سابقش برای ادامه بازی در ایران  دارد.

کریمی گفته به پرسپولیس علاقه‌مند است چون معتقد است که با حضور در پرسپولیس می‌تواند مجدداً به تیم‌ملی راه یابد و بازی خود را در معرض دید کادرفنی تیم‌ملی قرار دهد.
کنارگذاشتن کریمی توسط کادرفنی تیم‌ملی موضوع مهمی است که اعجوبه ایرانی السیلیه را با مشکلات بسیاری مواجه و در حال حاضر مهمترین دغدغه وی محسوب می‌شود. اما چنانچه به هر دلیل حضور کریمی در پرسپولیس میسر نشود اعجوبه ایرانی ترجیح می‌دهد که به فوتبال امارات بازگردد.

گفته می‌شود الاهلی و چند تیم دیگر اماراتی بی‌میل به جذب این ستاره و حضور مجدد کریمی در فوتبال این کشور نیستند اما پیشنهادهای مالی آنها در قیاس با پیشنهاد چشمگیر السیلیه قطر رقم چندان قابل توجهی نیست. از سوی دیگر از جانب قطبی نیز اخبار جالب‌توجهی در مورد علی کریمی شنیده می‌شود، گویا سرمربی پرسپولیس از طریق منابع بسیار قوی که در کشور امارات در اختیار دارد گزارش وضعیت کریمی را در اردوی آلمان به دست آورده است و اینکه در تست پزشکی که از کریمی در آزمایشی بسیار پیشرفته گرفته شده وضعیت جسمانی و سایر موارد این بازیکن چندان خوب و نزدیک به استاندارد نبوده است.

جدا از این موضوع قطبی که با قول قهرمانی به پرسپولیس در این فصل نیز مسئولیت هدایت پرسپولیس را پذیرفته، از آن واهمه دارد که با وجود بازیکنانی نظیر کریمی و نیکبخت و چند مهره اسمی و معروف دیگر قادر به کنترل تیم تحت هدایت‌اش  نباشد. حضور دی‌کارمو و یک مهاجم برزیلی دیگر از جمله موارد مهمی هستند که قطبی به هر شکل ممکن از هیأت‌مدیره و مدیرعامل باشگاه خواسته تا زمینه حضور آنها را در پرسپولیس فراهم سازند هرچند که مشکل مالی تا این لحظه باشگاه پرسپولیس را در جذب دی‌کارمو ناکام گذاشته است.

قطبی در آخرین اظهار نظر خود به فارس گفت: «نگفته‌ام کریمی‌را نمی‌خواهم، اول باید یک مهاجم در اختیار بگیریم و سپس در صورتی که کریمی‌با باشگاه قطری به توافق نرسید می‌توانیم مذاکره کنیم. باید بدانم چه مبلغی می‌خواهد و خواسته‌هایش چیست. به همین علت سعی می‌کنم فعلا نظر قطعی در این خصوص ندهم  اما همچنان کریمی‌را بازیکنی بین‌المللی و حرفه‌ای می‌دانم.»

کد خبر 62376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز