وزنه‌بردار دسته منهای ۱۰۷ کیلوگرم ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو به مدال برنز رسید.

سامان رضی

به گزارش همشهری‌آنلاین، روز آخر رقابت‌های پاراوزنه برداری با مسابقات دسته ۱۰۷ کیلوگرم در سالن «اینترنشنال فروم» شهر توکیو در حال پیگیری است. سامان رضی نماینده ایران در این دسته موفق شد با مهار وزنه ۲۳۱ کیلوگرمی به مدال برنز برسد.

 مسئولان کمیته ملی پارالمپیک این ملی‌پوش دسته ۱۰۷ کیلوگرم را در ردیف ورزشکاران شانس کسب مدال طلا قرار داده بودند. کادر فنی برای نخستین حرکت سامان رضی درخواست وزنه ۲۳۱ کیلوگرم را دادند که رضی در مهار آن ناموفق بود. داوران این مسابقه به سامان رضی برای حرکت نخست ۲ چراغ قرمز و یک چراغ سفید دادند. رضی در دومین حرکت وزنه ۲۳۱ کیلوگرمی را به‌راحتی مهار کرد تا شانس خود را برای رسیدن به سکو افزایش دهد. ملی‌پوش دسته ۱۰۷ کیلوگرم که با ۲۳۱ کیلوگرم مدال برنزش قطعی شده بود پشت وزنه ۲۳۳ کیلوگرم قرار گرفت اما در مهار آن ناموفق بود.

در این دسته «انخبایارین» ورزشکار مغولستانی با مهار وزنه ۲۴۵ کیلوگرم رکورد این دسته را در بازی‌های پارالمپیک از آن خود کرد. رکورد جهانی این دسته با ۲۴۷ کیلوگرم در اختیار این ورزشکار قرار دارد.

«جان یی کی» از مالزی نیز با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی در جایگاه دوم قرار گرفت و به مدال نقره رسید.

عصر امروز نیز رقابت‌های پاراوزنه‌برداری در دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم برگزار خواهد شد و منصور پورمیرزایی نماینده ایران در این وزن است.

کد خبر 623497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha