همشهری آنلاین: در حالی که گفته می‌شود طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در جلسه روز یکشنبه [30 مهر] مجلس مطرح خواهد شد، محمدرضا باهنر از مخالفت شورای مرکزی فراکسیون اکثریت با این طرح خبر داد.

رئیس فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری فارس گفت: موضوع استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در آخرین جلسه شورای مرکزی مورد بررسی قرار گرفت اما تمامی اعضا ضمن احترام به حق قانونی نمایندگان در استیضاح وزرا به عنوان یک ابزار نظارتی، شرایط فعلی را برای انجام استیضاح وزرا مناسب ندانستند.

وی اظهار داشت: اعضای شورا معتقد بودند که استیضاح به عنوان آخرین اقدام باید در دستور کار نمایندگان قرار گیرد و برای اعمال وظایف نظارتی می‌بایستی راه‌های پیش‌بینی شده در قانون مانند تذکر، سوال و .... مورد عمل قرار گیرد.

رئیس فراکسیون اکثریت یادآور شد: در این جلسه استدلال‌ نمایندگان استیضاح کننده وزیر جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و برداشت اعضا این بود که دلایل ارایه شده برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی قانع کننده نیست و موارد اختلافی را می‌توان با بحث و گفت‌وگو برطرف کرد.

محمد رضا باهنر در ادامه گفت: دولت نهم با شتاب فراوان به کار و تلاش و سازندگی در کشور پرداخته و برای هموار شدن این مسیر باید به وزرای دولت، فرصت کار و اجرایی کردن برنامه‌های تدوین شده داده شود.

رئیس فراکسیون اکثریت تصریح کرد شورای مرکزی فراکسیون ضمن احترام به حقوق قانونی نمایندگان در اعمال وظایف نظارتی، معتقد است در شرایط فعلی استیضاح وزرای دولت نهم را نافی اقدامات شروع شده در ایجاد تعامل مثبت میان مجلس و دولت می‌داند.

وی در پایان گفت: از اعضای فراکسیون اکثریت انتظار می‌رود با انصراف از تقاضای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، نظارت قانونی خویش را بر دستگاه‌های اجرایی از طریق سایر روش‌های پیش‌بینی شده در قانون پیگیری کنند.

کد خبر 6226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز