یک فعال گردشگری گفت: امیدواریم برای سال ۲۰۲۲ بتوان بستر ورود تعداد قابل توجهی از گردشگران سلامت را به کشور ایجاد کرد.

گردشگری سلامت کردستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، گردشگری سلامت در کشور ما با مشکلات متعدد مواجه است در حالی که در برهه‌ای از زمان گردشگری سلامت مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفت اما به دلیل عدم برنامه ریزی‌های مناسب این گردشگران با دلالان مواجه شده و با ناراحتی کشور را ترک کردند. طی دو سال اخیر هم به دلیل شیوع کرونا وضعیت گردشگری سلامت با رکود همراه بوده است.

اکبر غمخوار، فعال صنعت گردشگری با اشاره به وضعیت گردشگری سلامت ایران گفت: گردشگری جهان ازجمله ایران دچار نقصان شده است و هم اکنون در حال بازسازی صنعت گردشگری در کشور هستیم.

او افزود: امیدوارم با واکسیناسیون کامل، مردم بتوانند در فضای امن و بهداشتی سفر کنند. وزارت بهداشت و درمان و وزارت باید واکسیناسیون را در داخل کشور پوشش کامل دهد تا شدت پاندمی کاهش یابد و بتوان به پذیرش گردشگر پرداخت.

این فعال صنعت گردشگری تاکید کرد: انواع گردشگر تاریخی، فرهنگی، هنری، طبیعت‌گردی می‌تواند به کشور ورود کند. در این زمینه پایه‌های مناسب گذاشته شده است. تعداد گردشگران در کشور رو به افزایش است.

غمخوار افزود: در شرایط کرونا هم شاهد ورود گردشگران سلامت به کشور هستیم. امیدواریم با کاهش بیماری کرونا بتوان در سال آینده شاهد ورود گردشگران سلامت بیشتری باشیم. بر اساس بررسی‌های انجام شده امیدواریم در سال ۲۰۲۲ بتوان تعداد قابل توجهی از گردشگران سلامت را به کشور آورد.

این فعال صنعت گردشگری با بیان اینکه درمان‌های مختلف در ایران انجام می‌شود، ادامه داد: درمان‌های مناسب بیماری‌های چشمی، انواع عمل‌های جراحی، جراحی پلاستیک، بیماری‌های قلب و اورولوژی از جمله تقاضاهای گردشگران سلامت در ایران بوده است.

این فعال صنعت گردشگری گفت: بیشترین تقاضای گردشگران سلامت جراحی‌های چشم و جراحی پلاستیک بوده می‌شود. اغلب این عمل‌ها کوتاه مدت است و ایران هم به لحاظ کیفیت و قیمت قدرت برابری با کشورهای منطقه را دارد.

غمخوار درباره تزریق واکسن کرونا در کشور اظهار کرد: باید روند تزریق واکسن سرعت بگیرد. امیدواریم با واردات بیشتر واکسن و تولیدات داخلی، ایرانی‌های داخل کشور و در مرحله دوم افراد دیگر کشورها را واکسینه کنیم. برای مثال تا ماه‌های قبل تعدادی از ایرانی‌ها برای تزریق واکسن به ترکیه و ارمنستان می‌رفتند. تولید واکسن و شتاب در این صنعت می‌تواند ایران را به قطب تزریق واکسن در منطقه تبدیل کند.

کد خبر 622308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha