اعلام گمرک ایران از عدم وجود اختلال در فعالیت در سه مرز اصلی ایران با افغانستان از جمله مرز میلک حکایت دارد و فعالیت تجاری در حال انجام است.

پایانه مرزی میلک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، از بیش از یک ماه پیش و با توجه به درگیری های ایجاد شده در افغانستان، برای مدتی فعالیت تجاری نیز در این مرزها با ایران متوقف شد، ولی به تدریج فعالیت از سرگرفته شده بود، با این حال بار دیگر مرز میلک در سیستان و بلوچستان بسته شد.

با این حال، ۲۰ مردادماه بود که گمرک ایران از باز شدن مرز میلک و فعالیت به روال قبل خبر داد.

اما به تازگی انتشار برخی خبرها از بسته بودن یا اختلال در فعالیت در مرز میلک حکایت دارد، در حالی که گمرک ایران این موضوع را تائید نمی کند.

طبق اعلام لطیفی - سخنگوی گمرک ایران - همه مرزهای ایران با افغانستان از جمله مرز میلک باز هستند و همه مرزهای تجاری کشورمان با این کشور فعال است.

به گفته وی، مرز میلک نیز مانند ماهیرود در خراسان جنوبی و دوغارون در خراسان رضوی باز است و حتی در روزهای گذشته  با وجود تعطیلی تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر کشور، مرز میلک فعال بود و تجارت از این مرز انجام شد.

بر اساس این گزارش، در روز ۲۶ مرداد ۱۳۷ کامیون که ۹۶ دستگاه آن خروجی و ۴۱ دستگاه ورودی بودند در این مرز تردد داشتند، در ۲۷مرداد ۱۷۹ کامیون شامل ۱۰۰کامیون خروجی و ۷۹ کامیون ورودی و در روز ۲۸ مرداد نیز ۱۷۷ دستگاه کامیون شامل ۹۸ کامیون خروجی و ۷۹ کامیون ورودی از این مرز تردد داشته اند.

سخنگوی گمرک ایران یادآور شد که طبق توافق انجام شده در روزهای جمعه این مرز تعطیل است و امروز (شنبه ۳۰ مرداد)، نیز کامیون های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در این مرز تردد دارند.

کد خبر 621753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha