بر اساس این طرح 240 لیتر آب در ثانیه از این روستا به همدان منتقل می‌شود تا تنش آبی در همدان کاهش یابد.

طرح اضطراری آب‌رسانی به  همدان

همشهری آنلاین- فاطمه کاظمی

در روزهای تعطیل، حمیدرضا حاجی‌بابایی؛ نماینده همدان در مجلس به همراه مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای، مدیرعامل آبفای استان و معاون امور عمرانی استاندار، در قالب طرحی با عنوان «طرح اضطراری آب‌رسانی به  همدان» تصمیم گرفتند آب روستای خالق‌وردی از توابع شهرستان کبودراهنگ را به همدان انتقال دهند. بر اساس این طرح 240 لیتر آب در ثانیه از این روستا به همدان منتقل می‌شود تا تنش آبی در همدان کاهش یابد.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که شهرستان کبودراهنگ به دلیل وجود نیروگاه مفتح که آب این شهرستان را می‌بلعد، دچار بحران شدید آب است. نماینده بهار و کبودراهنگ در اعتراض به این موضوع عنوان کرده که در صورت ادامه اجرای پروژه استعفا خواهد داد.

فتح‌الله توسلی در اعتراض به این طرح گفت: شهرستان کبودراهنگ در وضعیت فوق بحرانی آب قرار دارد و نزدیک به 22 روستا در این شهرستان با تانکر آب‌رسانی می‌شود و بعضی روستاها در شبانه‌روز فقط یک ساعت آب دارند و مردم در شرایط سخت تأمین آب هستند.

وی افزود: علاوه بر این به دلیل استقرار نیروگاه مفتح در شهرستان کبودراهنگ، بخش قابل توجهی از سفره‌های آب‌های زیرزمینی این شهرستان عملا تخلیه و چندین فروچاله در اطراف نیروگاه ایجاد شده است که ناشی از تخلیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی است.

نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس با ابراز تعجب از انتقال آب کبودراهنگ به همدان، توضیح داد: در چنین شرایطی ناگهان از رسانه‌ها مطلع شدم، نماینده همدان در مجلس به همراه مسئولان آبفای استان و شرکت آب منطقه‌ای به روستای خالق‌وردی از توابع شهرستان کبودراهنگ رفته‌اند و پروژه انتقال آب این روستا به همدان را کلید زده‌اند.

توسلی تأکید کرد: پیگیر  این موضوع از طریق مسئولان وزارت نیرو، نیروهای امنیتی و استاندار هستم و تاکید کرده‌ام تا زمانی که آب کبودراهنگ تأمین نشود، کسی حق ندارد آب این منطقه را به جای دیگری منتقل کند. تعهد بدهند آب منطقه تأمین شود و اگر چیزی ماند به سایر بخش‌های استان برسد.

وی ادامه داد: من در برابر خدا، قران و مردم سوگند یاد کرده‌ام که از حقوق مردم دفاع کنم و الان هم می‌گویم اگر پروژه انتقال آب روستای خالق‌وردی به همدان متوقف نشود، استعفا خواهم داد. امیدوارم مسئولان محترم قبل از رخ‌دادن هر اتفاق بدی، اجرای این پروژه را متوقف کنند.

توسلی با اشاره به این‌که مردم ما در بهار و کبودراهنگ حق دارند که از امکانات مناسب به خصوص آب که یک مایه حیاتی است، برخوردار شوند، گفت: کل هشت حلقه موجود در روستای خالق‌وردی را وارد مدار کرده‌اند تا آب آن‌ها به همدان منتقل شود.

کد خبر 621658

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha