یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

حوله، روپاک یا آب‌چین، تکه‌ای از الیاف جذب‌کننده از جنس پشم است که برای خشک کردن یا پاک کردن به کار می‌رود. حوله‌ها معمولا دارای پُرز هستند تا خاصیت آبگیری آنها بیشتر شود.

حوله ،جزو آن دسته از لوازم شخصی است که اگر قرار باشد مرزی میان لوازم شخصی و خانگی معین کنیم، دقیقا روی این مرز قرار می گیرد؛ چرا که برخلاف سایر لوازم شخصی مانند مسواک، کاربرد شخصی این وسیله در شرایط گوناگون تغییر یافته و ممکن است جنبه عمومی پیدا کند که این مساله خیلی هم بعید و دور از تصور نیست.

زیرا شاهد هستیم باوجود توصیه‌های کارشناسان به استفاده شخصی از حوله دراغلب خانواده ‌ها، از حوله دستی مشترک استفاده می شود.  به طور کلی حوله در انواع مختلف (حمام، شنا، پالتویی و پارچه‌ای) در بازار وجود دارد که بسته به نوع جنس و ابعاد، قیمت‌های متفاوتی دارند.

این درحالی است که در سال‌های اخیرحوله‌های لباسی و پالتویی با استقبال خوبی مواجه شده اند که یکی از دلایل این امر، سهولت در استفاده و نیز تبلیغات گسترده‌‌ای است که برای این نوع حوله ها می شود. البته حوله از کالاهایی است که باوجود قیمت تقریبا پایین خود،عمری طولانی دارد.

به طوری که یک حوله سال‌ها برای یک نفر کار می‌کند و این امر موجب می‌شود فروشندگان از فروش پایین این محصول گله‌مند باشند.

با این حال کارشناسان اعلام کرده اند که استفاده طولانی‌مدت از حوله و همچنین استفاده مشترک از این وسیله به دلیل احتمال انتقال بیماری های پوستی خطرناک است.

همچنین در چند سال اخیرعلاوه بر حوله‌های موجود در بازار، نوعی حوله فشرده وارد بازار شده است که محصول کشور ویتنام است. البته انواع چینی این حوله ها نیز اخیرا وارد بازار شده است.

حوله های فشرده کم حجم، برای مسافرت، آشپزخانه و... مناسب است. کافی است حوله را از بسته جدا کنیم و در آب بیندازیم، پس از چند دقیقه حوله آماده استفاده است.

عمر مفید استفاده از حوله حدود یک سال است و بهتر است بیش از این مدت از حوله استفاده نشود . توجه داشته باشید که به منظور حفظ بهداشت، بهتر است حوله‌‌ها پس از هر بار استفاده در هوای آزاد و آفتاب خشک شوند.

کد خبر 62119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز