صدر اعظم آلمان در سخنانی از لزوم تخلیه فوری قریب به ۱۰ هزار نفر از افغانستان خبر داد.

آنگلا مرکل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در سخنانی اعلام کرد آلمان باید فورا تا ۱۰ هزار نفر افرادی را که در برابر آن‌ها مسئولیت دارد، از افغانستان خارج کند.

مرکل با بیان اینکه مأموریت افغانستان به میزان مورد انتظار، موفقیت آمیز نبود، گفت: اوضاع در کابل خارج از دستان ماست. بعید است آلمان بتواند پرسنل محلی و خانواده هایشان را از این کشور خارج کند.

مرکل همچنین گفت: ما در فهم جدی بودن اوضاع شکست خوردیم.

اظهارات مرکل در حالی بیان شده است که خبرگزاری رویترز گزارش داده هواپیماهای آلمانی قادر نیستند تا در فرودگاه کابل به زمین بنشینند. طبق اعلام رویترز، نخستین هواپیما از سه هواپیمایی که برای تخلیه افراد در راه افغانستان بود، مجبور شد به دلیل عدم توانایی برای فرود در فرودگاه کابل، مسیر خود را به سمت تاشکند، پایتخت ازبکستان تغییر دهد.

طبق اعلام رویترز، یک مقام نظامی آلمان به شبکه زد دی اف این کشور گفت هواپیمای باری A۴۰۰M برای بیش از یک ساعت بر فراز کابل دور زد و سرانجام مجبور شد تا مسیر خود را تغییر دهد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه این کشور پیشتر گفته بود هیچ پرواز تخلیه‌ای فرودگاه کابل را ترک نمی‌کند؛ چرا که افرادی که قصد فرار از کشور را دارند، باندفرودگاه را مسدود کرده اند.

گفتنی است با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج اشرف غنی، رئیس جمهور از این کشور، قدرت به دست این گروه افتاد و به همین دلیل شماری از کشورها سفارت‌های خود را تعطیل کردند و یا در حال خارج کردن اتباع خود از این کشور هستند.

کد خبر 621173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha