به دنبال کنترل کامل طالبان بر کابل، سخنگوی این گروه اعلام کرد که هیچ کس اجازه تهدید و آزار مقامات پیشین دولت افغانستان را نداده است.

ذبیح الله مجاهد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان روز دوشنبه در پیامی توییتری نوشت: وضعیت در کابل تحت کنترل است، افرادی که در تخلفات دست داشته اند دستگیر شده اند.

مجاهد در ادامه افزود: هیچ کس اجازه ورود به خانه های مقامات پیشین ، مصادره خودروهای و تهدید آنها را ندارد.

سخنگوی طالبان همچنین متذکر شد که در صورت رعایت نکردن دستورات با افراد برخورد جدی خواهد شد.

همزمان با استقرار طالبان در کابل و ترک پایتخت از سوی محمد اشرف غنی، خلاء قدرت در کابل حاکم شد و در نتیجه هرج و مرج شهر را فرا گرفت و در پی آن رسانه‌های افغانستان نیز انتشارات عادی خود را متوقف کرده اند.

شب گذشته هزاران شهروند پایتخت به فرودگاه بین المللی کابل سرازیر شدند تا در صورت امکان حتی بدون داشتن شناسنامه و گذرنامه سوار هواپیما شده و از کشور خارج شوند. اما فرودگاه غیرنظامی کابل بطور عملی فلج است و همه کارمندان مسئولان امنیتی و غیر نظامی این فرودگاه محل کارهای خود را ترک کرده و کسی در سیستم مدیریتی فرودگاه حضور ندارند.

پیشتر شاهدان عینی گفته بودند که هزاران نفر در فرودگاه کابل سرگردان هستند و حتی داخل برخی هواپیماهای سوار شده اند که خدمه و یا خلبانی در آن نیست.

کد خبر 621159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    5 3
    این وحشی ها چه به سر ملت آوردن که مردم اینطور خودکشی میکنند واز هواپیما آویزون میشن
    • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      3 10
      شایعه شده بود که بدون پاسپورت و ویزا بیاین سوار بشید می بریمتون کانادا و آمریکا ! یکم از پای ماهواره پاشی و اینستاگرام را ول کنی اخبار واقعی را هم می شنوی طالبان تا حالا وارد هر شهری شده خون از بینی احدی نیامده .
  • محمد IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    12 1
    ذاتا دروغگو ، شیاد و جنایتکاراند این قشر و همفکرانشان پلیدترین و کثیف ترین گروه در تاریخ بشریت هستند.