یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
۰ نفر

مقام های امنیتی آمریکا یکشنبه شب در پاسخ به پرسش نانسی پلوسی در مورد انکه رییس جمهوری افغانستان کجاست و در چه وضعیتی قرار دارد، امتناع کردند.

اشرف غنی

به گزارش همشهری‌آنلاین،  ایرنا به نقل  از سی ان ان نوشت: به دنبال خروج اشرف غنی از افغانستان و ورود نیروهای طالبان به کابل، نانسی پلوسی از مقام های ارشد امنیتی آمریکا در مورد وضعیت و محل رییس جمهوری افغانستان سوال مطرح کرد اما مقام ها به بهانه آنکه ارتباط کنونی امن نیست از افشای محلی اختفای غنی خوداری کردند.

مقام های ارشد دولت بایدن به این دلیل حاضر به پاسخ دادن به پرسش پلوسی نشدند زیرا از طریق ویدئو مجازی در حال پاسخ به سوالات مجلس نمایندگان آمریکا بودند و این نوع از ارتباط را امن ندانستند.

آنتونی بلینکن در این جلسه پرسش و پاسخ در مورد نحوه خروج کارکنان آمریکایی از افغانستان گفت: وزارت دفاع در حال استقرار هواپیما برای انتقال افراد بیشتر است و پنتاگون نیز در حال مذاکره با کشورهای ثالث برای انتقال این افراد به آنجا است.

خبرنگار سی ان ان که از جلسه مزبور اطلاع دارد گزارش می دهد که تاکنون ارتش آمریکا نتوانسته هیچ کشور ثالثی را برای انتقال شهروندان افغان و حامیان آنان در این کشور پیدا کند.

کد خبر 621028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید جواد IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    لعنت بر آمریکا و مزدوران وطن فروشی مثل اشرف غنی و بن سلمان و شاه و صدام