یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان همزمان با نزدیک شدن طالبان به کابل از جامعه بین المللی خواست به این کشور در جنگ با طالبان کمک کنند.

اشرف غنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا  پایگاه خبری آمریکایی هیل نوشت: این درحالی است که طالبان به کابل پایتخت افغانستان نزدیک شده و بیم آن می رود کابل نیز بزودی به دست طالبان سقوط  کند.

رئیس جمهور افغانستان روز گذشته در گفتگوی تلویزیونی گفت که با رهبران جهان و چهره های سیاسی داخلی در باره وضعیت کشور گفت وگو کرده است .

وی اظهار امیدواری کرد که جنگ داخلی تحمیل شده به افغان ها متوقف شود و دستاوردهای ۲۰ ساله کشور از بین نرود.

غنی که با فشار فزاینده ای برای کناره گیری از قدرت رو به رو است گفت: ما مشورتهایی را در داخل دولت و با ریش سفیدان و رهبران سیاسی و نمایندگان سطوح مختلف جامعه و نیز متحدان بین المللی  انجام داده ایم که نتایج آن بزودی با مردم در میان گذاشته می شود.

این سخنان در حالی مطرح می شود که طالبان روز شنبه استان لوگر را تصرف کرد و "هدی احمدی" نماینده مجلس گفت که طالبان به منطقه "چارآسیاب" رسیده است. این منطقه تنها ۷ مایل با جنوب کابل فاصله دارد.

حمایت از غنی در داخل کشور رو به کاهش است و هزاران تن از سربازان  تسلیم شده اند. "عمر زخیوال" وزیر سابق دارایی گفته این اقدام سربازان نشان می دهد که به اعتقاد آنها رئیس جمهور ارزش جنگیدن را ندارد.

درخواست کمک رئیس جمهور افغانستان از جامعه بین المللی در حالی است که آمریکا و دیگر کشوها مانند کانادا و انگلیس در حال خارج کردن شمار زیادی از دیپلماتهای خود از افغانستان در بحبوحه وخامت اوضاع امنیتی هستند.

"میچ مک کانل" رئیس اقلیت سنای آمریکا روز جمعه از دولت جو بایدن خواست که برای حمایت از نیروهای امنیتی در افغانستان ، حملات هوایی علیه طالبان انجام دهد و مانع از سقوط کابل بشود. وی هشدار داد که عدم اقدام موجب افزایش تهدید امنیتی علیه آمریکا و فاجعه انسانی در افغانستان خواهد شد.

سفارت آمریکا در کابل تایید کرده است که به کارکنان خود دستور داده که نابود کردن اقلام مهم مانند لوگوها و پرچمها که قابل استفاده در پروپاگاندا هستند را شروع نمایند.

آمریکا  با هدف اعلام شده بایدن برای خارج کردن تمام نیروها تا بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ ، حضور نظامی خود را تا حد زیادی کاهش داده است هر چند وزارت دفاع  هفته گذشته اعلام کرد که ۳ هزار نیروی دیگر را به طور موقتی به افغانستان اعزام می کند تا در کار خروج دیپلماتهای آمریکایی یاری برسانند.

کد خبر 620932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha