مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

محورهای ارتباطی استان البرز بعد اعلام تعطیلی چند روزه از سوی وزارت کشور با ترافیک سنگینی مواجه و این مساله باعث نگرانی شدید مردم استان‌های شمالی کشور شده است.

تردد در محورهای البرز

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت کشور دیروز ۲۳ مرداد سراسر کشور را برای مهار بیماری کرونا تا شنبه آینده تعطیل کرد، اما در این تعطیلی تمهیدی برای مسدود کردن محورهای ارتباطی نیندیشید و همین مساله زمینه مسافرت‌ها را فراهم کرد و همه محورهای ارتباطی استان البرز با ترافیک سنگین روبه‌رو  شد.

ساعاتی پس از اعلام تعطیلی چند روزه اغلب فضاهای مجازی در استان‌های شمالی مملو از تصاویری شده که خبر از هجوم مسافران به این مناطق را دارد. استان‌هایی که در بدترین شرایط کرونایی قرار دارند.

دیروز نماینده مجلس شهرستان‌های چالوس و نوشهر درباره وضعیت ناگوار سلامت شهرستان‌های تابعه‌اش گفت که تخت بیمارستانی به کنار اکسیژن برای بیماران هم کم است. با این توصیفات وزارت کشور بدون برنامه‌ریزی برای پیشگیری از سفرهای احتمالی چند روز را تعطیل اعلام می‌کند که این مساله سوال‌های زیادی را به همراه دارد.

محورهای استان مسدود نشدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز  در گفت و گو با مهر اظهار کرد: ترافیک در محور چالوس و آزادراه کرج - قزوین سنگین است.

علی زندی‌فر با اشاره به وضعیت ترافیکی محورهای استان البرزذ بیان کرد: ترافیک در محور کرج - چالوس حد فاصل پیچ آینه تا سد سیاه بیشه سنگین است.

وی با اشاره به ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - تهران محدوده گرمدره بیان کرد: ترافیک در آزادراه قزوین - کرج حدفاصل استاندارد تا پل فردیس نیز سنگین گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره به تردد روان در آزادراه تهران - شمال تصریح کرد: محورهای استان فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

وی با اشاره به ترافیک روان در مسیر رفت و برگشت بین آبیک و طالقان متذکر شد: در دیگر محورهای استان نیز ترافیک روان است.

زندی‌فر متذکر شد: محور چالوس در محدوده طویر در کیلومتر ۹ تا۱۰ از امروز ۲۴ مردادماه تا ۲۰ شهریورماه، از ساعت ۸ الی ۱۷ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هر هفته، به دلیل اجرای عملیات راهداری مسدود بوده و تردد از محورهای جایگزین هراز و فیروزکوه انجام می‌شود.

نوشدار بعد از مرگ سهراب

با وجود اینکه دیروز ۲۳ مرداد انتظار می‌رفت بعد از اعلام تعطیلی چند روزه محدودیت‌ها در محورهای استان اعمال شود، امروز ۲۴ مردادماه، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرج از اعمال محدودیت های ترافیکی همزمان با موج پنجم کرونا در این شهرستان خبر داد که این تصمیم‌گیری نوشدارو بعد از مرگ سهراب است.

حمدالله رحمتی‌پور اظهار کرد: در مبادی ورودی و خروجی استان البرز عوامل پلیس راهور مستقر هستند و از خروج پلاک‌های بومی و ورود پلاک‌های غیربومی ممانعت خواهند کرد.

وی بیان کرد: رانندگان وسایل نقلیه پلاک شخصی که مرتکب تخلف تردد در شهرهای قرمز شوند برابر قانون یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان از طریق سامانه‌های هوشمند و تیم‌های محسوس و نامحسوس اعمال قانون خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرج تصریح کرد: تردد شبانه نیز از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ممنوع است رانندگانی که قانون را رعایت نکنند مبلغ ۲۰۰ هزار تومان اعمال قانون خواهند شد.

وی متذکر شد: تردد وسایل نقلیه عمومی حامل بار و مسافر و وسایل نقلیه امدادی و خدماتی مجاز است و خودروهای غیر بومی نیز که در شهرهای مقصد حضور دارند باید ظرف ۲۴ ساعت آینده این شهرها را ترک کنند.

جریمه، پاک کردن صورت مساله است

سال گذشته برای کنترل بیماری کرونا جریمه‌های سنگینی برای خودروها در نظر گرفته شد، تصمیمی که نه تنها کارساز نبود بلکه بر شرایط ناگوار موجود بیشتر دامن زد، زیرا دیگر کنترلی برای اینکه افراد در حال مسافرت علائم دارند یا نه انجام نشد. اجرای این تصمیم در واقع پاک کردن صورت مساله است و  نمکی است که بر زخم تن بیمار کشور ریخته می‌شود.

کد خبر 620917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha