مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

۳۶ واحد مسکونی در پروژه علویه در منطقه پنج‌تن واقع در شرق مشهد در شهریور تحویل مددجویان بهزیستی خراسان رضوی می‌شود.

مسکن مهر همدان

به گزارش همشهری، معاون مشارکت‌های مردمی و هماهنگی مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی گفت: این تعداد واحد مسکونی از یک پروژه ۲۰۹ واحدی به مددجویان بهزیستی اختصاص یافته که توسط مؤسسه خیریه اهل بیت توس ساخته شده و آماده تحویل است.

حمیده محدث افزود: تفاهم‌نامه این واحدها در خرداد سال گذشته منعقد شده و بهزیستی به ازای هر واحد تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه این واحدها برای خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول در نظر گرفته شده ادامه داد: علاوه بر این کمک بلاعوض، برای مددجویان کم‌توان اقتصادی که در تأمین سهم آورده مددجو مشکل داشتند حمایت‌های مالی نیز صورت گرفته و کمک‌های دیگری هم شده است.

محدث اظهار کرد: پروژه‌ها تکمیل شده و در شرف واگذاری است که تا یک ماه آینده، با انجام مراحل نهایی کار، این واگذاری انجام می‌شود.

همچنین کارشناس مسئول مسکن مددجویان بهزیستی خراسان رضوی نیز گفت: یک پروژه ۵۰ واحدی نیز در همین منطقه بزودی ساخته می‌شود که در حال حاضر مشغول طی مراحل اداری است.

حسن فرخی افزود:‌ این پروژه ۲۵۰ واحدی برای محرومین حاشیه شهر مشهد ساخته خواهد شد و ۵۰ واحد آن به بهزیستی اختصاص یافته که توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود، این بنیاد از محل اعتبارات محرومین ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان می‌دهد و همچنین ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به آنها اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در این پروژه بهزیستی به ازای هر واحد، بسته شرایط مددجو بین ۵۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان برای ساخت این واحد کمک بلاعوض در اختیارشان قرار می‌دهد.

فرخی اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ امضای تفاهم‌نامه ساخت این واحدها با بنیاد مسکن مراحل نهایی را طی می‌کند، اگر شرایط کار فراهم باشد، این پروژه در ۱۴۰۱ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ از سال ۹۵ تا کنون بهزیستی خراسان رضوی ۷ هزار و ۲۶۵ واحد مسکونی در شهر و روستا به مددجویان بدون مسکن تحویل داده است و ۳ هزار و ۹۷۲ خانواده نیز پشت نوبت دریافت مسکن هستند.

فرخی افرود: ۳۱۶ واحد مسکونی نیز در سطح استان در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی است که به علت کمبود نقدینگی مددجویان و تورم‌های اخیر در بخش مسکن، تکمیل نشده و نیازمند نگاه ویژه خیرین است که با مشارکت خود بتوانند در تأمین سرپناه برای خانواده‌های تحت پوشش اثرگذار باشند.

کد خبر 620187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha