سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

عضو هیات‌مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: سازمان غذا دارو به تذکرات و اعتراضات انجمن داروسازان در این خصوص که داروخانه‌های منتخب باید در نقاط مختلف تهران باشند که از هجوم مردم به یک داروخانه در شرایط فعلی کرونا با افزایش ریسک ابتلا جلوگیری شود، توجهی نمی‌کند.

داروخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، رهبر مژدهی آذر عضو هیات‌مدیره انجمن داروسازان ایران در واکنش به کمبود داروهای کرونا و ازدحام شدید جمعیت در داروخانه‌ها گفت: داروهای کرونا به دو بخش تقسیم می‌شوند که یکی از آن‌ها داروهای جدیدی نظیر رمدیسویر، فاویپیراویر و داروهای ضدویروس دیگری هستند که به تازگی برای درمان کرونا اعلام شده اند و یکسری از داروها هم که از قبل در داروخانه‌ها موجود بودند و پیش از شیوع این بیماری هم مصرف داشتند و برای کرونا هم هم مورد استفاده قرار می‌گیرند که  متاسفانه کمیاب شدند و  از جمله آن‌ها می‌توان به سرم اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود سرم در داروخانه‌ها مواجه هستیم و این دارو تنها به بیمارستان‌ها و برخی داروخانه‌های خاص داده می‌شود و همه داروخانه‌ها سرم ندارند، ادامه داد: نبود سرم نگران کننده است و با مواردی از قبیل رو به رو هستیم که افرادی برای تهیه این دارو  از سایر استان‌های کشور به تهران می‌آیند.

عضو هیات‌مدیره انجمن داروسازان ایران ضمن اشاره به اینکه داروهایی نظیر رمدیسویر و فاویپیراویر تحت شرایطی در اختیار افراد قرار می‌گیرد و فقط در بیمارستان‌ها و برخی داروخانه‌ها عرضه می‌شود، افزود: این داروها در تمام داروخانه‌ها موجود نیستند و بیمار به سختی و با نسخه متخصص عفونی می‌تواند آن‌ها را دریافت کند و همچنین می‌تواند برای دریافت آن‌ها به بیمارستان‌ها مراجعه کند که البته آن‌ها هم با مشکل مواجه هستند.

این پیشکسوت داروسازی ایران گفت: کمبود دارو به حضور افراد سودجو در جامعه دامن می‌زند و متاسفانه خبرهای ناگواری در این خصوص که دارویی که ارزش چندانی ندارد در بازار سیاه به قیمت گزاف به فروش می‌رسد، می‌شنویم.

وی ظهار کرد: داروخانه‌هایی که داروهای خاصی را به فروش می‌رسانند بسیار شلوغ هستند و یکی از همکاران ما عنوان می‌کرد که دیروز صفی که در داروخانه ۲۹ فروردین در میدان حر تهران تشکیل شده بود، بسیار بسیار عظیم بوده است.

رئیس اسبق انجمن داروسازان ایران توضیح داد: وزارت بهداشت داروخانه‌ها را به دو دسته تقسیم کرده است که یکسری داروخانه‌ها منتخب هستند و داروهای خاصی که در شرایط فعلی مورد نیاز مردم است، در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و بقیه داروخانه‌ها غیرمنتخب هستند و همین امر موجب می‌شود تا افراد از مناطق مختلف تهران به داروخانه‌ای در یک منطقه خاص مراجعه کنند و که این امر شلوغی و ازدحام در داروخانه‌های منتخب را به همراه دارد.

وی ضمن بیان اینکه در این زمینه فضای نگران‌کننده‌ای ایجاد شده است، گفت: متاسفانه سازمان غذا دارو به تذکرات و اعتراضات انجمن داروسازان در این خصوص که داروخانه‌های منتخب باید در نقاط مختلف تهران باشند و تمام داروخانه‌ها به صورت نوبتی منتخب شوند تا از هجوم مردم به یک داروخانه که در شرایط فعلی افزایش ریسک ابتلا به کرونا را هم به همراه دارد، جلوگیری شود، توجهی نمی‌کند.

کد خبر 620106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha