شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

جواد عزیزی: سارق مسلح که با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس و اطلاعات دست به سرقت‌های میلیونی در خوزستان زده بود پشت چراغ قرمز به دام ماموران افتاد.

تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی خوزستان برای شناسایی سارق مرموز از 2سال قبل و به‌دنبال سرقت میلیونی از خانه‌ای در اهواز آغاز شد.

بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که متهم با دردست داشتن اسلحه کمری، بی‌سیم و کارت‌های شناسایی جعلی، خود را مامور پلیس معرفی کرده و قدم به این خانه گذاشته است. وی سپس با این ادعا که صاحبخانه ، مشکوک به نگهداری مواد‌مخدر است، به بازرسی اتاق‌ها پرداخته و پس از سرقت پول‌هایی که صاحبخانه در خانه ‌داشت، متواری شده است.

شکایت‌های مشابه

درحالی‌که تحقیقات برای شناسایی سارق مامورنما ادامه داشت، ماموران در جریان شکایت‌های دیگری قرار گرفتند که در تمامی آنها مردی با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس یا اطلاعات، اقدام به سرقت از شهروندان کرده است.

بررسی‌های میدانی حاکی از آن بود که تمامی مالباختگان افرادی بود‌ه‌اند که به تازگی مبالغ هنگفتی از بانک دریافت کردند و خانه یا خودروی خود را فروخته و پول آن را در خانه نگهداری می‌کردند.

در حالی که تیم تحقیق با این سؤال مواجه بود که چگونه سارق مرموز از اطلاعات مالی طعمه‌هایش باخبر شده است، فرضیه‌های مختلف پلیسی تحت بررسی قرار گرفت و مدتی بعد کارآگاهان به نخستین سرنخ‌ها از سارق حرفه‌ای دست یافتند.

این سرنخ، شماره پلاک خودرویی بود که سارق مسلح با استفاده از آن به خانه یکی از طعمه‌هایش رفته و با معرفی خود به‌عنوان مامور، پول‌های او را به سرقت برده بود.

من هیچ‌کاره‌ام

وقتی مرد مالباخته شماره پلاک خودروی سارق مامورنما را در اختیار پلیس قرار داد، بررسی‌ها بر شناسایی خودروی مورد نظر متمرکز شد و مدتی بعد ماموران موفق شدند مالک این خودرو  را در اهواز شناسایی و دستگیر کنند.

این مرد پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌ها گفت: «باور کنید من هیچ‌کاره‌‌ام و از ماجرای سرقت‌ها بی‌خبرم. روز حادثه مردی به آژانس محل کارم آمد و خودروی مرا برای رفتن به خانه اقوامش کرایه کرد.

وقتی به خانه مورد نظر رسیدیم، او از من خواست همانجا منتظر بمانم تا وی برگردد و پس از گذشت حدود نیم ساعت او دوباره سوار خودروی من شد و آنجا را ترک کردیم. اما
هیچ وقت متوجه نشدم که وی برای سرقت وارد آن خانه شده بود.»

دستگیری پشت چراغ قرمز

درحالی‌که تحقیقات پلیس برای یافتن ردی از سارق مسلح با بن بست مواجه شده بود، کارآگاهان دریافتند با یک مجرم حرفه‌ای مواجهند که هیچ سرنخی از خود برجا نمی‌‌گذارد.

بنابراین از آنجا که احتمال می‌رفت این مرد یک مجرم سابقه‌دار باشد، تمامی مالباختگان به اداره آگاهی دعوت شدند و ماموران با استفاده از اطلاعات آنها موفق به چهره‌نگاری متهم فراری شدند.

با این سرنخ، بررسی پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس آغاز شد و در این میان کارآگاهان متوجه شباهت تصویر چهره‌نگاری شده متهم با یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام حسن شدند.

وقتی مشخص شد حسن که به اتهام سرقت در زندان بسر می‌برد، 2 سال قبل توانسته با گرفتن مرخصی از زندان فرار کند، تلاش برای دستگیری وی آغاز شد و کارآگاهان پس از 2ماه تحقیقات شبانه‌روزی موفق شدند مخفیگاه او را در اهواز شناسایی کنند.

با محاصره این محل از سوی تیم‌های عملیاتی پلیس، ماموران صبح پنجشنبه گذشته وقتی این مرد را دیدند که همراه همسرش سوار بر یک خودروی مدل بالا از خانه خارج شده بود، به تعقیب او پرداختند و دقایقی بعد در حالی که متهم پشت چراغ قرمز توقف کرده بود وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

سارقی با کلکسیونی از جرایم

سرهنگ مختاری‌فرد - رئیس پلیس آگاهی خوزستان - با بیان این خبر گفت: سارق مامورنما که در پرونده خود جرایم مختلفی از جمله کلاهبرداری، جعل اسناد، سرقت مسلحانه، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و اخاذی با استفاده از عنوان مامور به چشم می‌خورد، پس از دستگیری به 50فقره سرقت با جعل عنوان ماموران حفاظت اطلاعات، اطلاعات، پلیس آگاهی، امر به معروف و نهی از منکر و کمیته امداد اعتراف کرد و مدعی شد بیشتر سرقت‌ها را در اهواز و مناطق ملاشیه، بقایی، کوت عبدالله، حمیدیه و حصیرآباد انجام داده است.

وی افزود: در حالی که متهم ادعا می‌کند با پرسه زدن در بانک‌ها یا مراکز تجاری و بنگاه‌های معاملاتی طعمه‌هایش را شناسایی و نقشه اخاذی از آنها را طراحی می‌‌کرد، قاضی پرونده با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش متهم از مالباختگان خواسته است برای شکایت به اداره آگاهی اهواز مراجعه کنند.

کد خبر 62006

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز