رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اتاق اصناف از وزارت بهداشت درخواست کرده بازرسان و هیات مدیره اتحادیه‌ها را که به طور مستمر با مردم در ارتباط هستند و همچنین فعالان صنفی به علت ارتباط مستقیم با مشتریان، در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند که تا حصول نتیجه، پیگیر آن خواهیم بود.

اصناف

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی درباره نشست ویدئو کنفرانس هم‌اندیشی روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان گفت: نخستین موضوع در مورد مدیریت بیماری کرونا و کمک همه جانبه به کاهش شیوع این ویروس بود. بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه به شدت کاهش یافته است و هر بار اوج‌گیری این بیماری موجب خسارات جبران‌ناپذیر به اصناف شده است. بنابرابن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهمترین موضوعاتی است که به جد پیگیر آن هستیم و از مدیران صنفی نیز خواستیم تا برای افزایش مجدد رعایت‌ها در شهرستان خود، فرهنگ‌سازی لازم را داشته باشند.

وی در خصوص اهمیت این همکاری تصریح کرد: ما سه میلیون واحد صنفی داریم که هر کدام از این‌ها به طور روزانه محل حضور شاغلان صنفی و مشتریان است. این آمار بزرگی است که نمی توان نسبت به آن بی توجه بود.

ممبینی ادامه داد: رعایت پروتکل ها چه از جانب فعالان صنفی و چه از جانب مشتریان ایشان امر بسیار مهمی است که تاثیری مستقیم بر روند افزایش یا کاهش مبتلایان به کرونا خواهد داشت. البته نباید تمام فشارها بر اصناف باشد و باید نظارت‌ها بر اماکن عمومی و مراکز پر جمعیت و پر خطر نیز افزایش یابد.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: با توجه به تغییر دولت و این که دولت وعده‌هایی در خصوص وضعیت معیشت، کنترل قیمت‌ها و وفور کالا داده است، لازم است تا اصناف حضور فعالی در جلسات تنظیم بازار داشته باشند و هر آنچه در توان دارند اعم از کمک به تامین کالا و اصلاح نظام توزیع به کار بندند.

وی بیان کرد: اتاق اصناف ایران برای رفع نگرانی جامعه صنفی با جدیت پیگیر اصلاح قانون نظام صنفی از سوی مجلس است که امیدواریم به زودی اتفاق افتد.

کد خبر 620014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha