«یکی از اقدام‌های مهمی که در منطقه ۱۷ انجام و سبب خوشحالی اهالی شده، زیرزمینی شدن خط آهن تهران‌ـ تبریز است، اما به اعتقاد من نباید همه آثار خط آهن را از این منطقه برچید.»

سوزن بانی

این جمله را «محمدتقی وارثی» معتمد و شورایار محله باغ خزانه بر زبان می‌آورد و ادامه می‌دهد: «مسیر قطار تهران‌ـ تبریز یکی از مهم‌ترین خطوط ریلی کشور است که بیش از ۶۰ سال از ایجاد آن می‌گذرد. اگرچه‌ تردد قطارها در این خط مشکلات زیادی در این سال‌ها به ساکنان منطقه ۱۷ تحمیل کرد و شهروندان خاطرات تلخ زیادی از آن دارند، اما این خط به نوعی یکی از هویت‌های منطقه ۱۷ است.»

وی با اعلام اینکه پس از زیرزمینی شدن خط آهن تهران‌ـ تبریز، هیچ آثاری از آن در منطقه ۱۷ دیده نمی‌شود، می‌گوید: «روزگاری دکه نگهبانی برای مسدود کردن راه و عبور قطار در میدان شهدای مدافع حرم وجود داشت که اهالی از آن خاطره دارند. همان محل به میدان سوزن‌بانی معروف بود و بهتر است نماد آن در منطقه ساخته شود. فعالیت دیگری که می‌توان انجام داد نصب چندمتر ریل در بخشی از محله و قراردادن یک واگن قطار روی ریل است تا کودکان بدانند روزگاری قطارها از دل محله عبور می‌کردند. حتی می‌توان این واگن را به رستوران یا کافی‌شاپ تبدیل کرد و عکس‌های قدیمی از محله در آن قرار داد.»

کد خبر 619996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha