مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

نزدیک به ۲ سال است که برای سفر به کانادا، کشور آسمان آبی بیکران و جنگل‌های سر سبز بارانی، باید قوانین بیشتر و البته سختگیرانه‌تری را نسبت به گذشته رعایت کرد. با توجه به قوانینی که دولت کانادا برای ورود مسافران به این کشور وضع کرده است، در حال حاضر برای خرید بلیط هواپیما کانادا و سفری بی دردسر به این کشور، مستلزم رعایت نکات مهم دیگری نیز هستیم.

image-20210809115916-1.png

امروز در این مطلب قصد داریم تا جدیدترین شرایط ورود به کانادا که دولت این کشور برای ورود مسافران از دیگر کشورها وضع کرده است را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. اگر قصد سفر به کانادا و خرید بلیط هواپیما این کشور را دارید، با ما تا به انتهای این مطلب همراه باشید.

خرید بلیط هواپیما کانادا با توجه به قوانین کرونایی این کشور

زمانی که با ورود مسافران، شیوع کرونا در کانادا بیش از پیش شد، دولت این کشور در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۰ تصمیم گرفت تا با وضع قوانینی سختگیرانه، تا حد ممکن از ورود مسافران به این کشور جلوگیری به عمل آورده و در شرایطی ایمن، مسافران را پذیرش کند. اما با گذشت زمان و با توجه به شرایطی که در حال حاضر با توجه به وضعیت کرونا در جامعه جهانی حکمفرماست، ‌این قوانین مخصوصا برای کسانی که قصد سفر از راه‌های دور به کانادا را دارند، دستخوش تغییراتی شده است.

با توجه به قوانین کانادا، همچنان سفر به این کشور با محدودیت‌هایی مواجه است و تنها مسافران با شرایط و دلایل خاص برای سفر می‌توانند با رزرو بلیط هواپیما کانادا از طریق مراجع معتبری همچون فلای تودی به این کشور سفر کنند. با توجه به این قوانین، مسافران به قصد بازدید از اعضای خانواده، تولد یک عضو جدید در اقوام درجه یک، رسدیگی به امور مالی و شرکت در مراسمی همچون خاکسپاری می‌توانند از اجازه دولت کانادا برای سفر به این کشور بهره‌مند شوند.

با این حال برای سفر به کانادا باید هنوز هم شرایط مختلفی را برای سفر به این کشور دارا باشید. به طور مثال، باید حداقل ۱۵ روز و یا بیشتر در کانادا اقامت داشته باشید، حداقل یکی از اعضای درجه یک اقوام شما، اقامت دائم کانادا را داشته باشد و یا برای اهداف بشردوستانه و یا شرکت در یک رویداد مهم بین‌المللی ورزشی به این کشور سفر کنید.

شرایط جدید سفر به کانادا

اگر در هر کدام از این دسته‌ها قرار بگیرید، شما در زمره افراد مجاز برای سفر به کانادا قرار می‌گیرید و می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما کانادا از طریق وبسایت های معتبری همچون فلای تودی اقدام کنید.

با تمام این اوصاف، با این که مسافرین ایرانی که قصد سفر و خرید بلیط هواپیما کانادا را دارند، قبل از دریافت اجازه پرواز، چک آپ پزشکی می‌شوند و قبل از سفر، در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران آزمایش pcr می‌دهند، باید پس از رسیدن به این کشور ضمن انجام تست مجدد PCR، به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند. اجرای این طرح، کاملا اجباری است.

برای اجرای قانون قرنطینه، تمامی مسافران یا باید مکانی مناسب برای اقامت و قرنطینه داشته باشند یا در هتل‌های مشخص شده از طرف دولت کانادا در تورنتو، مونترال، ونکوور و کلگری ( فرودگاه های این ۴ شهر، تنها راه‌های ورود مسافران خارجی به این کشور هستند)، اقامت کنند. با این احتساب تمامی مسافران باید برای مواردی از قبیل مکان قرنطینه، شیوه رسیدن به آن محل، دسترسی به اقلام ضروری غذایی و بهداشتی را از قبل برنامه‌ریزی کنند. لیست هتل‌های معرفی شده از طرف دولت کانادا برای قرنطینه، در وبسایت رسمی وزارت خارجه این کشور قرار داده شده است.

لطفا توجه نمایید که با توجه به بروزرسانی این قوانین در تاریخ ۵ ژوئیه ۲۰۲۱، شرایط برای مسافرینی که دوره‌های واکسن خود را تکمیل کرده باشند، کمی سهل گیرانه تر شده است.

همچنن مسافرینی که در دسته شهروندان کانادایی، شهروندان دو تابیعدتی کانادایی، مسافران با گذرنامه کانادایی، مسافران با مجوز ویژه، افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند، بومیان کانادا، دانشجویان بین المللی، کارگران موقت خارجی مخصوصا شهروندان آمریکایی در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند به راحتی بلیط هواپیما کانادا را از مراجع معتبر و آنلاینی همچون فلای تودی خریداری کرده و به راحتی به این کشور سفر کنند.

کد خبر 619763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha