همشهری آنلاین: بیش از ۴۵ میلیون نفر تاکنون در قالب ۱۴ میلیون خانوار در طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها در کشور شرکت کرده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر علی‌رضا زاهدیان - معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران - با بیان این مطلب گفت: استقبال مردم از این طرح مطلوب بوده است و آمارهای ذکرشده تا پنجم مرداد است و با توجه به اینکه در روزهای اخیر مردم در این طرح مشارکت داشته‌اند ارقام نهایی بازهم افزایش خواهد یافت.

زاهدیان با بیان این که مرحله اول طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها قابل تمدید نیست، گفت: خانوارها باید هرچه زودتر برای تکمیل فرم‌های اولیه و ارائه آن به ایستگاه‌های جمع‌آوری این اطلاعات اقدام کنند.

وی تصریح کرد: شرکت در این طرح اجباری نیست و افرادی که در این طرح شرکت نکنند فقط از یارانه دولت برخوردار نخواهند شد.

زاهدیان گفت: اطلاعت اقتصادی خانوارهای در مرکز آمار ایران کاملا محرمانه است و فقط به کارگروه تحول اقتصادی دولت ارائه می‌شود تا جایگاه خانوارها برای دریافت یارانه در خوشه‌های اول (۴ دهک اول) خوشه دوم (۳ دهک بعدی) و خوشه سوم (۳ دهک بالاتر ) مشخص شود.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود اطلاعات جمع‌آوری شده، این اطلاعات مهرماه سال جاری در اختیار دولت قرار گیرد و کسانی که در این طرح شرکت نکرده‌اند؛ فرض ما این است که آنها به دریافت یارانه نیازی ندارند.

بنابراین گزارش بزرگترین پایگاه اطلاعات آماری کشور برای پردازش اطلاعات فرم‌های اقتصادی خانوارهای کشور تشکیل شده است و روزانه هزار نفر در دو نوبت صبح و عصر اطلاعات اقتصادی خانوارها را از سراسر کشور به داده‌های رایانه‌ای تبدیل می‌کنند.

روزانه اطلاعات بیش از ۳۵۰ هزار فرم تبدیل به داده‌های رایانه‌ای می‌شود.

پس از آنکه اطلاعات فرم اقتصادی خانوارها به داده‌های رایانه‌ای تبدیل می‌شود برای راست آزمایی با اطلاعات دیگر پایگاه‌های اطلاعاتی مطابقت داده می‌شود.

کد خبر 61958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز