همشهری‌آنلاین: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امشب در محل مصلای امام خمینی(ره) در تهران گشایش یافت

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر این نمایشگاه در فضایی به مساحت 25 هزار متر مربع برپا شده است و بیش از بیست کشور اسلامی آثار قرآنی خود را در آن عرضه کرده‌اند.

در این نمایشگاه 200 غرفه آثار مکتوب و یکصد غرفه الکترونیک دایر شده است و از  نهم شهریورماه به مدت حدود یک ماه تا 26 ماه رمضان به روی علاقمندان و بازدید کنندگان آثار قرآنی گشوده خواهد بود. این نمایشگاه همه روزه از ساعت 15 تا 24 دایر خواهد بود.

این گزارش حاکیست در مراسم افتتاحیه آقای صفار هرندی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در سخنانی با تقدیر از دست اندرکاران برپایی نمایشگاه امسال گفت: رشد کیفی و کمی و تنوع محتوا، مفهوم و ظواهر قرآنی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نسبت به سالهای گذشته کاملا مشهود است.

وی افزود: آن چیزی که دولت جمهوری اسلامی ایران را در تامین معاش مردم از سایر دولتها متمایز می‌کند این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت‌های خدمتگزار مردمی در آن جزء‌نخستین دولت‌هایی هستندکه بر اساس اسلام و حکومت اسلامی پایه گذاری شده‌اند و توجه دولت‌های این نظام با پیگیری قرآنی و ولایت محوری به این امر مهم بوده است که رابطه دولت با مردم را از طریق پیوند قرآنی و شناخت و اجرای درست مفاهیم آن استحکام بخشند.

دراین مراسم همچنین آیت ... یزدی ازاعضاء مجلس خبرگان رهبری و شورای مدیریت حوزه علمیه قم در سخنانی با اشاره به اهمیت برپایی این نمایشگاه گفت: مردم با حضور گسترده در این نمایشگاه قرآنی، بیشتر با حقایق و مفاهیم قرآنی وانواع ارائه کیفی و کمی کتاب الهی آشنا می‌شوند و به اجرا و عمل به قرآن کریم تقربی بیش از پیش می‌یابند.

وی افزود: نظاره عظمت قران کریم وآشنایی با اسرارعظیمی که دراقیانوس بی کران این کتاب الهی وجود دارد ،کار بسیار سختی است و احتیاج به راهنما دارد وآنگونه که قرآن در44 آیه و بیش از80 نوبت با کلمه کتاب و درمجموع در120 مورد به معرفی خود پرداخته است، اهداف گوناگونی از جمله هدایت همه انسانها در همه زمانها و همه مکانها، تدبر و تفکر در آیات الهی و لزوم ایجاد حاکمیت به حق بین مردم و بسیاری مضامین دیگر در نظرگرفته شده است.

وی تصریح کرد: قرآن کریم آمده است تا حاکمیت خدا را در زمین تثبیت کند و در جوامع اسلامی باید قرآن حاکم شود و حکومت های اسلامی بتوانند با قدرت اجرایی، احکام الهی را درجامعه پیاده کنند که این امر در کشور و نظام اسلامی ما محقق شده است و امروز می‌بینیم که مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی وهمچنین دستگاه قضایی نظام ، نمی توانند برخلاف احکام اسلام قانونی تصویب و یا اجرا کنند و همه چیز در این حکومت برای شناخت و اجرای صحیح احکام الهی در جامعه اسلامی است.

کد خبر 61907

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز