محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی رازی کووپارس، نتایج به دست آمده از مراحل اول و دوم کارآزمایی بالینی این واکسن ایرانی را بسیار امیدوارکننده دانست و از آماده بودن نتایج آن خبر داد.

واکسن کوو پارس - واکسن رازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سعید کلانتری متخصص بیماری‌های عفونی و محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی رازی کووپارس اظهار داشت: محققان ایرانی با تمام توان و ظرفیت در تلاش هستند تا محصولی ایمن، بی خطر، موثر و با کمترین عارضه را در اختیار هموطنان قرار دهند.

وی تاکید کرد که ما باید نتایج صحیح، متقن و علمی را به دست آوریم تا به طور دقیق مشخص شود، این واکسن ایرانی موثر، کارا و همچنین عوارض ناچیزی دارد و سپس آن را به جامعه عرضه کنیم.

این محقق افزود: تاکنون نتایج به دست آمده از واکسن رازی بسیار خوب بوده و امیدواریم فاز سوم را به همین خوبی انجام دهیم تا بتوانیم قولی که بابت تولید ۵ میلیون دوز این واکسن را به هموطنان دادیم، محقق کنیم.

کلانتری به ظرفیت اسمی این واکسن اشاره کرد و گفت: تولید حدود ۵ میلیون دوز واکسن رازی کوو پارس در حال انجام است که این میزان تولید تا پایان شهریور یا اوایل مهر ماه محقق می‌شود. 

کد خبر 619015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha