چین اکنون با بدترین شیوع کرونا پس از روزهای آغاز پاندمی جهانی کرونا روبرو شده است و روز چهارشنبه ۷۱ مورد جدید کرونا با سرایت محلی را گزارش کرد.

China

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌بی‌اس شمار رسمی گزارش شده موارد کرونا در مقابل جمعیت چین اندک است- حدود ۵۰۰ مورد در میان جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری این کشور از ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) تاکنون- اما این ظهور دوباره کرونا گستردگی زیادی داشته است. نقاط ظهور دوباره کرونا در بیش از ۳۰ شهر در دست کم ۱۸ ایالت یافت شده‌اند. شمار موارد روزانه عفونت در طول هفته گذشته تقریبا هر روز افزایش یافته است.

چین با مجموعه‌ای از اقدامات شامل آزمایش کرونا، تعطیلی و قرنطینه، لغو پروازها، به تاخیر انداختن رویدادهای ورزشی و تسریع برای تولید یک واکسن یادآور برای هدف قرار دادن سویه‌ی دلتا به این وضعیت پاسخ داده است.

چین روز چهارشنبه اعلام کرد سفرهای بین‌المللی برای ساکنان این کشور محدود می‌شود و فقط افراد بر اساس شرایطی معین اجازه ترک کشور را خواهند داشت.

مرکز شیوع کنونی کرونا در چین در شهر جنوبی نانجینگ است که تا به حال دست کم ۲۲۳ مورد کرونا ثبت کرده است که منشا آنها به فرودگاه شهر و کارکنان خدماتی باز می‌گردد که یک هواپیمای بازگشته از مسکو را پاک کرده و باعث انتشار ویروس شده بودند.

از آن هنگام به بعد، همه ۹ میلیون نفر ساکنان شهر نانجینگ به طور اجبار آزمایش کرونا داده‌اند. محله‌ها با میزان خطر متوسط و بالا قرنطینه شده‌اند، فرودگاه شهر تعطیل شده است، اتوبوس‌ها از خروج از شهر منع شده‌اند و مردم فقط در صورتی می‌توانند شهر را ترک کنند که در طول ۴۸ ساعت قبل از خروج آزمایش منفی کرونا داشته باشند.

منطقه شهری اصلی مجاور نانجینگ یعنی یانگ‌ژو نیز قرنطینه شده است. پلیس زنی را که در سابقه مسافرت خود دروع گفته بود و باعث شعله‌ور شدن موارد کرونا در این شهر شده بود، بازداشت کرده است.

یک رویداد ابرناقل دوم در چین در ۲۲ ژوئیه در اجرای تئاتری در شهر توریستی ژانگ‌جیاجی رخ داد که هزاران نفر تماشاگر شانه به شانه هم در آن حضور داشتند. ساکنان ۱.۵ میلیون نفری این شهر اکنون در قرنطینه کامل هستند و هیچ کس حق خروج از این شهر را ندارد، از جمله افرادی که برای دیدار از این شهر در فصل گردشگری تابستانی به آن رفته بود.

همه ساکناان ۱۱ میلیون نفری شهر ووهان که نخستین مارد کووید-۱۹ در آن کشف شد، نیز پس زا شناسایی سه موارد انتشار محلی ویروس در روز دوشنبه، نخستین موارد پس از بیش از یک سال، در حال دادن آزمایش اجباری کرونا هستند.

تا به حال، رقم رسمی عفونت‌های کووید-۱۹ در چین نسبت به اکثریت کشورهای جهان پایین‌تر بوده است. منتقداتن سیاست کووید چین اقتدارگرا و ظالمانه توصیف کرده‌اند، اما این سیاست عمدتا در جلوگیری از انتشار ویروس موفق بوده است و رهبران چین به خاطر این موفقیت ستوده شده‌اند.  کارشناسان می‌گویند چین احتمالا با همین راهبرد به اصطلاح «کووید صفر» به مبارزه با سویه‌ی دلتای کروناویروس ادامه می‌دهد.

کد خبر 618944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha