رییس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران از موافقت این کمیسیون با احداث مجموعه آزمایشگاهی کنترل کیفیت هوای شهر تهران با هدف بهبود فعالیت های زیست محیطی خبر داد.

کمیسیون ماده 5

به گزارش همشهری آنلاین، علی اشراقی با اعلام این خبر گفت: نهمین جلسه کمیسیون ماده پنج در سال جاری به ریاست دکتر حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، مهندس هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، مهندس گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری تشکیل شد و طرح احداث مجموعه ای آزمایشگاهی با هدف  بهبود فعالیت های زیست محیطی و کنترل کیفیت هوای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به منظور رفع مشکلات زیست محیطی ناشی از آلودگی شدید هوای شهر تهران، ضروری است که کیفیت هوا، به صورت مستمر پایش شده و اقدامات مربوط به مقابله با آلودگی هوا، مورد ارزیابی قرار گیرد. در همین راستا توافقنامه ای فی مابین شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) تنظیم شده است که براساس این قرارداد، طرف ایرانی مسئولیت اختصاص فضا و ساختمان مناسب و طرف ژاپنی مسئولیت تأمین تجهیزات مناسب و همچنین مطالعات مرتبط با طرح های کاهش آلودگی هوا را به عهده دارند.

وی با اشاره به موافقت شورای اسلامی شهر تهران و سازمان برنامه و بودجه کشور با انجام توافق مذکور، ادامه داد: در نهمین جلسه کمیسیون ماده پنج سال جاری، اعضاء پس از استماع گزارش مشاور طرح به بررسی موضوع پرداختند و نهایتاً با اختصاص زمینی در محدوده بزرگراه شهید باکری، در شمال پارک میلاد واقع در منطقه ۵ شهر تهران، برای اجرای این طرح موافقت کردند.

در ادامه این جلسه، نقشه های اصلاحی برخی از معابر طرح تفصیلی و طرح های اجرایی نیز مورد تأیید اعضاء قرار گرفت.

براساس گزارش ازروابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حناچی شهردار پایتخت در پایان آخرین جلسه کمیسیون ماده پنج در دوره پنجم مدیریت شهری، از همراهی و همکاری اعضاء این کمیسیون در پیشبرد اهداف و برنامه ها قدردانی و تشکر کرد.

کد خبر 618848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha