رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تالیف کتاب‌های زبان آلمانی و فرانسوی و اجرای محدود و آزمایشی آن در پایه هفتم خبر داد.

آموزش زبان ـ مدرسه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره تهیه و ورود کتاب‌های درسی تازه‌تالیف به مدارس در سال تحصیلی پیش رو توضیح داد و اظهار کرد: در مجموع حدود ۹۰۰ عنوان کتاب درسی داریم.

وی افزود: در گروه زبان‌های خارجی، کتاب‌های زبان آلمانی و فرانسه به تازگی تألیف شده‌اند که البته در سراسر کشور توزیع نمی‌شوند و فعلا تحت اجرای آزمایشی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه این دو کتاب برای پایه هفتم تالیف شده‌اند، گفت: این دو، جزو دروس انتخابی هستند. باید دانش‌آموزان را به تدریج از وابستگی‌شان به زبان انگلیسی رها و به سمت زبان‌های دیگری مثل آلمانی و فرانسه هم سوق بدهیم. البته چالش هایی در این باره وجود دارد که تامین معلم برای اجرا و تدریس، از جمله آنهاست.

ملکی در پاسخ به اینکه در سال‌های گذشته از ورود زبان چینی به مدارس هم صحبت‌هایی به میان آمده بود گفت: خب هنوز نیامده است؛ زبان چینی هم شرایط خاص خودش را دارد. در حال حاضر کتب آموزش آلمانی و فرانسه تولید شده است.

به گفته وی، امسال تغییرات جزئی در برخی کتب درسی از جمله مطالعات اجتماعی پایه‌های هفتم و هشتم داریم. تغییرات جزئی را معمولا اعلام نمی‌کنیم. برخی موارد که در سال گذشته مورد نقد قرار گرفته بودند مانند جلد کتاب پایه سوم ریاضی و تصویر کتاب فارسی پایه اول هم اصلاح شده‌اند.
 

کد خبر 618772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha