مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به فعالیت اتاق اشیای گمشده در این سازمان، گفت: شهروندان تهرانی می‌توانند اشیای گمشده در ناوگان تاکسیرانی را از طریق سامانه ۴۸۰۴۸ پیدا کنند.

تاكسي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مریم قلی‌زاده مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: یکی از موارد مطرح در ناوگان تاکسیرانی، مبحث تاکسیرانان امانتدار است و از آنجا که تعداد زیادی از شهروندان با تاکسی تردد می‌کنند، معمولا اشیای گمشده‌ای در تاکسی‌ها باقی می‌ماند.

او گفت: در سازمان تاکسیرانی، واحد امور اشیای گمشده از ۳ ماه پیش فعال شده است که همه تاکسیران‌ها در صورت پیداکردن اشیایی در داخل خودروی خود، یا آن را به صاحبش برمی‌گردانند یا تحویل سازمان تاکسیرانی می‌دهند.

قلی‌زاده ادامه داد: بیشتر اشیای پیداشده در تاکسی‌ها مدارک شخصی و هویتی است که پس از گذشت حدود ۴۰ روز، اگر فرد به سازمان تاکسیرانی مراجعه نکرد، تحویل اداره پست می شود و از طریق ارسال پستی به دست صاحبان مدارک می رسد.

به گفته وی، شهروندانی که اشیای خود را گم کردند، می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تاکسیرانی یا تماس با شماره ۴۸۰۴۸ بعد از دادن نشانی، شیء گمشده خود را تحویل بگیرند.

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از اشیاء گمشده سالها است که در سازمان تاکسیرانی باقی مانده و صاحبان اصلی آنها برای گرفتن آنها مراجعه نکرده اند.

وی ادامه داد: شهروندانی که اشیاء خود را در ناوگان تاکسیرانی گم کردند، می توانند تلفنی و با دادن نشانی و مشخصات اشیا گمشده خود را پیدا کنند.

دو راننده‌ بیش از ۱۰۰ هزار یورو را به صاحبانشان برگرداندند 

مسئول بخش اشیاء گمشده سازمان تاکسیرانی شهر تهران هم در گفتگویی با ایلنا درباره چگونگی پیدا کردن اشیاء گمشده در تاکسی توضیحاتی ارائه کرد.

سیدعلی موسوی در پاسخ به این سوال که مردم در صورت گم شدن اشیاء خود در تاکسی باید با چه شماره‌ای تماس بگیرند، گفت: مردم یا باید به سازمان تاکسیرانی واحد روابط عمومی، واحد اشیاء گمشده مراجعه کنند یا با شماره ۴۸۰۴۳۷۲۴ تماس بگیرند. 

او درباره میزان اشیاء گمشده و ارزش آن‌ها توضیح داد: اکثر اشیائی که جا می‌مانند، کارت، مدارک، کلید و در فصل سرما چتر است و ارزش ریالی به آن صورت ندارند. اما در سال ۹۸ راننده‌ای به نام علی‌حسن ظفری ۷۰ هزار یورو متعلق به یک توریست لهستانی را پیدا کرد که به صاحبش برگردانده شد و سازمان تاکسیرانی هم از این راننده قدردانی کرد. سال گذشته هم مبلغ ۳۹ هزار یورو توسط آقای یدالله عمرانی پیدا شد که با پیگیری راننده به صاحبش برگردانده شد. 

موسوی گفت: معمولا راننده‌ها اشیا و وسایل را در تاکسی پیدا می‌کنند و به سازمان تاکسیرانی تحویل می‌دهند و بعد از بررسی‌های لازم آنها را در اختیار صاحبش قرار می‌دهیم.

گفتنی است روزانه ۸۰ هزار تاکسی در پایتخت فعالیت دارند که بر اساس آمارها روزانه ۲ تا ۳ میلیون نفر در تهران از این وسیله نقلیه عمومی برای جابجایی درون‌شهری خود استفاده می‌کنند. گفتنی است حدود هزار نفر از تاکسیرانان پایتخت زن هستند.

کد خبر 618743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha