پاکستان روز سه‌شنبه چند هفته مانده به ضرب‌الاجل برای کارکنان مشاغل در تماس با مردم برای داشتن تاییدیه واکسیناسیون، از هدف تزریق یک میلیون دوز واکسن کرونا عبور کرد.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز دولت پاکستان هفته پیش اعلام کرد که تا پایان این ماه کارکنان در مدارس، فروشگاه‌های بزرگ و کسب‌وکارهای مربوط به پذیرایی و نیز کارکنان بخش حمل و نقل و مسافرت هوایی بدون داشتن تایید واکسیناسیون از ورود به ادارات دولتی منع می‌وند.

اسد عمر، وزیر مسئول عملیات کووید-۱۹ در پاکستان روز سه‌شنبه در توئیتی نوشت: «خوشحالم که گزارش کنم در روزی که گذشت ما به هدف یک میلیون واکسیناسیون رسیدیم.»

پاکستان به علت گسترش سویه‌ی دلتای بسیار واگیر با اوج‌گیری موارد عفونت کرونا روبرو بوده است که باعث شده است زیرساخت بهداشتی ضعیف آن تحت فشار شدید قرار گریرد.

مرکز ملی فرماندهی و عملیات (NCOC)، یک سازمان نظامی که عملیات کنترل کووید-۱۹ در پاکستان را اداره می‌کند، اعلام کرد از جمعیت ۲۲۰ میلیونی پاکستان بیش از ۳۱ میلیون نفر دست کم یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند، اما فقط ۶.۷ میلیون نفر به طور کامل واکسینه شده‌اند.

پاکستان در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۸۲ مورد جدید بیماری و ۶۷ مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است و بیش از ۳۳۰۰ نفر مبتلا در شرایط بحرانی دارد. پاکستان تا به حال بیش از یک میلیون عفونت کرونا گزارش کرده است و ۲۳۵۲۹ نفر در این کشور به علت کووید-۱۹ درگذشته‌اند.

مقامات پاکستان می‌گویند بیش از ۷۰ درصد از موارد جدید بیماری دراین کشور مربوط به سویه‌ی دلتای کرونا است.

کارزار واکسیناسیون کرونا در پاکستان شروع کندی داشت، اما پس از الزامات جدید برای داشتن تاییدیه واکسیناسیون با هجوم مردم برای واکسیناسیون روبرو شد و مردم در صف‌های بیش از یک کیلومتر در مراکز واکسیناسیون به خصوص در بند جنوبی کراچی مرکز ایالت جنوبی سند تشکیل دادند.

کد خبر 618687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha