رییس پلیس راهور تهران بزرگ، محدودیت‌ها و ممنوعی‌ های ترافیکی مراسم تحلیف ریاست جمهوری را تشریح کرد.

محمدحسین حمیدی-رئیس پلیس راه کشور

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سردار محمدحسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد در روز تحلیف ریاست‌جمهوری در شهر تهران گفت: روز پنج‌شنبه ۱۴ مرداد و به ‌مناسبت برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد در شهر تهران اعمال می‌شود. بنا بر وظیفه ذاتی، پلیس راهور تهران بزرگ اجرای نظم و مقررات و ایمنی عبور و مرور در محدوده مورد اشاره را برعهده خواهد داشت.

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این محدودیت از سمت جنوب از خیابان امیرکبیر به سمت شمال از خیابان شهید دیالمه، تقاطع سرچشمه، خیابان ملت و تقاطع اکباتان ملت اعمال و از تردد خودروها به سمت شمال و میدان بهارستان جلوگیری خواهد شد.

حمیدی افزود: از سمت شرق نیز از خیابان مجاهدین اسلام از تقاطع خیابان ایران به سمت غرب محدودیت تردد اجرا و تمام کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی منتهی به خیابان مجاهدین حدفاصل خیابان ایران تا مصطفی خمینی کامل مسدود خواهد شد که مسیر جایگزین این محدوده از طریق خیابان دماوند و انقلاب صورت خواهد گرفت.

وی گفت: از سمت غرب در خیابان جمهوری از تقاطع سعدی به سمت شرق اعمال محدودیت صورت خواهد گرفت که مسیر جایگزین تردد، از طریق خیابان فردوسی و انقلاب صورت می‌پذیرد.

او ادامه داد: همچنین از سمت شمال از تقاطع فخرآباد اعمال محدودیت خواهد شد که مسیر جایگزین تردد از طریق خیابان مشکی و خیابان ۱۷ شهریور به جنوب صورت خواهد گرفت. ضمن اینکه همه فرعی‌های معابر اطراف مجلس شورای اسلامی از شب قبل مسدود خواهد شد.

جزئیات محدودیت تردد اتوبوس‌ها

سردار حمیدی اشاره‌ای هم به محدودیت تردد اتوبوس‌های شرکت واحد کرد و گفت: با توجه به مراسم تحلیف، تردد اتوبوس‌های شرکت واحد در خطوط طول خیابان جمهوری و طول خیابان مصطفی خمینی وجود نخواهد داشت. مسئولان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با هماهنگی‌هایی که با پلیس راهور تهران بزرگ به عمل آورده‌اند از مسیرهای جایگزین استفاده خواهند کرد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بر این اساس اتوبوس‌هایی که در طول خیابان جمهوری از میدان جمهوری به سمت شرق تردد می‌کنند نهایتا تا چهارراه استامبول ادامه مسیر داده و در ادامه در این تقاطع به سمت جنوب و شمال می‌توانند گردش و ادامه مسیر دهند و اتوبوس‌هایی که در طول خیابان مصطفی خمینی در حال تردد هستند از مسیر جایگزین استفاده خواهند کرد.

تعطیلی مترو بهارستان و پمپ بنزین‌های نزدیک مجلس

او گفت: ایستگاه متروی بهارستان در روز پنج‌شنبه کلا تعطیل خواهد بود و خدمات‌رسانی ندارد.

حمیدی بیان کرد: همچنین پمپ بنزین‌های اطراف مجلس شورای اسلامی، طول خیابان مصطفی خمینی نیز در روز مراسم تحلیف از ابتدای وقت تا پایان مراسم تعطیل خواهند بود و سرویس‌دهی نخواهند داشت.

ممنوعیت فعالیت‌های عمرانی و تردد وانت‌ها و کامیون‌ها

وی گفت: بر همین اساس تردد کامیونت‌ها، وانت‌بارها، وانت‌بارهای مسقف و کامیون‌ها در طول روز پنج‌شنبه از ابتدای وقت تا پایان مراسم ممنوع خواهد بود و ترددی صورت نخواهد پذیرفت و تردد همه کامیون‌ها از شب قبل برگزاری این مراسم (چهارشنبه شب) در همه سطح شهر تهران بجز کمربندی ممنوع خواهد بود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: انجام فعالیت‌های عمرانی در روز چهارشنبه و پنج‌شنبه در کل سطح شهر تهران به ویژه در معابر اصلی و بزرگراهی ممنوع است و پلیس راهور اجازه انجام عملیات عمرانی  و حفاری و روکش آسفالت را نخواهد داد.

توصیه به شهروندان

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان از همه شهروندان خواست در زمان اجرای محدودیت‌ها یعنی از ساعت ۱۳ روز پنج‌شنبه در اطراف مجلس و معابر پیرامونی شامل خیابان جمهوری، مصطفی خمینی، ابن‌سینا و مجاهدین اسلام تردد نکنند.

پارک خودرو در محدوده‌ مجلس ممنوع

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین از اعمال پارک ممنوع در محدوده‌های تردد در شب قبل و روز تحلیف ریاست جمهوری در شهر تهران خبر داد و گفت: از ساعت ۲۴:۰۰ امشب چهارشنبه پلیس راهور تهران بزرگ اقدام به پاکسازی در محدوده‌های اعلامی خواهد کرد و تیم‌های گشتی به همراه جرثقیل در این معابر خودروهای پارک‌شده را منتقل خواهند کرد.

وی از شهروندان خواست به دلیل مراسم تحلیف فردا از پارک وسیله نقلیه خود در محدوده‌های اعلامی از امشب (از ساعت ۲۴) جدا خودداری کنند.

کد خبر 618600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha