رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: اینکه آموزش در کل کشور غیرحضوری باشد و مدارس بخواهند حضوری رفتار کنند یا آموزش حضوری باشد و مدارس بخواهند غیرحضوری برگزار کنند، تخلف قلمداد خواهد شد.

دانش‌آموزان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، شهریار فولادوند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و معاون وزیر آموزش و پرورش در واکنش به اخذ شهریه کامل از سوی برخی مدارس پیش از شروع سال تحصیلی گفت: ما یک روند برای پیش‌ثبت‌نام داریم که اولیا می‌توانند برای ثبت نام فرزند خود در مدرسه‌های غیردولتی اقدام کنند. مبنای روابط‌ در حوزه مسائل مالی شهریه معین سال تحصیلی ۹۹.۱۴۰۰ است.

وی ادامه داد: بنابراین پیش‌ثبت‌نام برای سال تحصیلی آینده امکان‌پذیر است تا بر اساس همین شهریه ثبت نام را انجام دهند. اینکه روند پرداخت بین اولیا و موسس چگونه باشد، بستگی به توافق آن‌ها دارد. ولی ما یک روندی را در پیش ثبت نام تعریف کردیم به این صورت که تا قبل از آغاز زمان رسمی ثبت نام‌ها اگر کسی پیش ثبت‌نام کرده و شهریه پرداخت کرده باشد، اما منصرف شود مدرسه باید شهریه را بازگرداند.

فولادوند بیان کرد: این یک دستور العمل بوده و انجام هرگونه تخلفی قابل پیگیری است. ما دستورالعمل‌هایی داریم که اگر به طور مثال کسی پیش ثبت نام را انجام داد و وجهی را پرداخت کرد، در صورت منصرف شدن والدین باید به آن‌ها بازگردانده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بنابراین اگر مدارس، پیش‌ثبت‌نامی بر اساس شهریه سال جاری انجام دهند این را می‌پذیریم اما اگر بر مبنای شهریه‌هایی که هنوز ما اعلام نکرده‌ایم، از والدین دریافتی داشته باشند و در عین حال این میزان علاوه بر شهریه موجود باشد، یک تخلف است.

وی اشاره کرد: اگر در روابط بین اینها تخطی و تخلفی از قواعد صورت گرفته باشد طبیعتا باید به متولیان امر انعکاس پیدا کند. البته ما کارشناس‌های میدانی خودمان را هم داریم. اگر تخطی نسبت به ضوابط دریافت شهریه صورت گرفته باشد، شاکیان باید از طریق اداره آموزش و پرورش، بخش غیردولتی و سازمان مدارس و تلفن ۴۳۱۷ گزارش دهند.

فولادوند در واکنش به اینکه برخی مدارس به والدین گفته‌اند که شهریه را بدهید اما آموزش غیرحضوری است، گفت: اگر آموزش در کشور حضوری باشد، مدرسه حق ندارد آموزش را غیرحضوری کند. بنابراین عملکرد مدارس در حوزه آموزش حضوری یا غیرحضوری تابع شرایط وزارت آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این امکان‌پذیر نیست که مدرسه‌ای خلاف سیاست‌های آموزش و پرورش رفتار کند آن هم زمانی که شیوه آموزش حضوری در نظر گرفته شده اما آن‌ها می‌خواهند غیرحضوری عمل کند. البته عکس این موضوع اتفاق افتاده؛ یعنی یک مدرسه آموزش غیرحضوری را به شکل حضوری برگزار کرده باشد.

وی ادامه داد: مصلحت امروز مدارس ما این است که آموزش حضوری داشته باشند زیرا این برای آن‌ها راحت‌تر است. حضور دانش آموز و تعاملات میان دانش آموز و معلم کار را سهل‌تر می‌کند، کما اینکه انتقال همان میزان آموزش در فضای مجازی کار بسیار سختی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بیان کرد: اینکه آموزش در کل کشور غیرحضوری باشد و مدارس بخواهند حضوری رفتار کنند و یا آموزش حضوری باشد و مدارس بخواهند غیرحضوری برگزار کنند، تخلف قلمداد خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه غیردولتی مانند مدارس دولتی تابع ضوابط و الزامات است. اگر جایی تخطی صورت بگیرد و به ما اعلام شود قطعا رسیدگی خواهیم کرد.

وی درباره آموزش مجازی در مدارس غیردولتی گفت: مدرسه‌های غیردولتی تلاش‌شان این است که ارائه خدمات با کیفیت همراه باشد، زیرا رمز موفقیت آن‌ها هم بایستی در ارائه کیفیت‌های برتر باشد. در حوزه آموزش‌های غیرحضوری مدارس غیردولتی علاوه بر اینکه به صورت رسمی کارشان را در سامانه شاد پیگیری می‌کردند، اما مجاز بودند از پلتفرم‌های خاصی که امن باشند یا عمدتا از مجاری داخلی تامین و تغذیه می‌شوند، استفاده کنند.

فولادوند در پاسخ به این سوال که اگر آموزش غیرحضوری شد، آیا مدارس نباید از میزان شهریه بکاهند؟ گفت: خیر، شهریه ما دو قسمت است. ما یک شهریه مصوب داریم که برنامه درس ملی را ارائه می‌دهد و یک شهریه مکمل داریم که برنامه‌های فراتر از درس ملی را آموزش می‌دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی برای آموزش مجازی در بخش شهریه مصوب که کتاب‌های درسی را آموزش می‌دهند، می‌توانند شهریه را بگیرند. زیرا موسس برای اینکه بتواند خدمات خودش را ارائه دهد باید یک فضای مدرسه‌ای داشته باشد، معلم و عواملی را در اختیار بگیرد یا باید هزینه تهیه پلتفرم را تامین کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اضافه کرد: در خصوص تخلفات اگر کسی اعلام نکرده باشد شاید ما در بازرسی میدانی متوجه آن شویم اما شاید در بازرسی میدانی هم مسئله‌ای را متوجه نشویم، زیرا برخی به ما چیزی نمی‌گویند.

کد خبر 618497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha