دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

وزیر نفت با بیان اینکه پرونده بابک زنجانی همچنان باز است و در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود، گفت: ما تلاش کردیم تا در این دوره بابک زنجانی جدیدی تولید نشود.

زنگنه وزير نفت

به گزارش همشهری آنلیان به نقل از ایرنا، «بیژن نامدار زنگنه»  در جمع خبرنگاران تاکید کرد: در سپتامبر (شهریور- مهر) رای نخست کرسنت صادر خواهد شد.

وی که در حاشیه رونمایی از سامانه «سدف» (سامانه الکترونیکی درخواست فرآورده‌های نفتی) سخن می‌گفت: بیان‌داشت: سامانه‌ای با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط برای درخواست همه فراورده‌های نفتی طراحی شده و امروز به‌طور رسمی افتتاح شد.

زنگنه ادامه‌داد: با راه اندازی آن، افرادی که درخواست فراورده دارند در این سامانه به صورت سیستمی بررسی می‌شود و اگر تایید شد سوخت به آنان تعلق می‌گیرد.

وزیر نفت با بیان اینکه روزانه ۲۰۰ میلیون لیتر فراورده نفتی مایع در کشور توزیع می‌شود، خاطرنشان‌کرد: این سامانه جزو پیشرفته‌ترین سامانه‌های کنترلی قاچاق در کشور است که شامل گاز مایع، نفت گاز، نفت سفید و غیره است.

وی اضافه‌کرد: گازرسانی گسترده مصرف سوخت مایع را کم کرده و با این سامانه جلوی قاچاق گرفته شده و به جای آن فراورده ها از مسیر  رسمی صادر می‌شود.

زنگنه بیان‌داشت: امسال تولید گاز به میزان ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

وی گفت: با سامانه سدف می‌توان از مازاد عرضه گاز مایع جلوگیری کرد.

کد خبر 618415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha