پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس آخرین آمار جهانی ضریب نفوذ اینترنت در ایران هم‌اکنون 34.5 درصد است

کمال محامدپور روز پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ‪ ۴۳۰‬پروژه مخابراتی در مشهد طی گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بر اساس آمار جهانی میانگین ضریب نفوذ اینترنت در جهان ‪ ۲۲‬اعلام شده است.

وی تعداد کاربران اینترنت در ایران را حدود ‪ ۲۳‬میلیون نفر برآورد و بیان کرد: از این نظر هم ایران بالاتر از میانگین جهانی قرار دارد.

او با اظهار اینکه "سه درصد کاربران اینترنت جهان در خاورمیانه هستند" افزود: ‪ ۱/۶‬درصد این رقم مربوط به کاربران اینترنت در ایران است.

وی میانگین ضریب نفوذ اینترنت در خاورمیانه را ‪ ۲۱‬درصد ذکر کرد.

معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: جایگاه ایران از نظر تعداد کاربران اینترنت در جهان هفدهم است و نزدیک به ‪ ۵۳‬درصد کاربران اینترنت خاورمیانه هم در ایران هستند.

او همچنین در مورد شاخصهای رتبه‌بندی فرصت‌های دیجیتال در کشور گفت: این شاخص‌ها طی سه سال اخیر افزایش چشمگیری داشته بطوری که از ‪ ۳۷‬درصد در سال ‪ ۱۳۸۴‬به ‪ ۴۷‬درصد در سال ‪ ۱۳۸۵‬و ‪ ۵۰‬درصد در ابتدای سال ‪ ۱۳۸۷‬و ‪ ۵۱‬درصد در تیر ماه امسال رسیده است.

وی با اظهار اینکه "این شاخص همچنان در بخش فرصتهای دیجیتال و زیرساخت های فنی رو به افزایش است" افزود: مهمترین ضعف ما در بخش بهره‌برداری است که عوامل متعدد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در آن دخالت دارند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ضریب نفوذ ‪ ۵۸‬درصدی تلفن همراه در کشور گفت: هم‌اکنون ‪ ۶۵‬میلیون مشترک تلفن ثابت و همراه در ایران داریم

کد خبر 61841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز