پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوازدهمین خیابان هنر امسال در خیابان ولیعصر در پارک ملت واقع برگزار می‌شود. در این خیابان بیش از 100 هنرمند در 25 کارگاه هنری حضور دارند

این خیابان هنر در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 6 تا 8 شهریور از ساعت 16:30 تا 21:30 برپا خواهد بود. در خیابان هنر پارک ملت کارگاه‌های مختلف، سفال، بافت، نقاشی، ‌نمایش، خطاطی، عکاسی و موسیقی برپا است.

در کارگاه سفال خیابان هنر، موزائیک، سفال‌گری، نقش برجسته، پتینه کاری، کار با چرخ، مجسمه سازی گلی، مجسمه سازی چوبی  به نمایش گذاشته شده است.

شهروندان در کارگاه بافت با بافت عشایر، کارگاه پرداخت، ریسندگی، رنگرزی، طراحی و نقشه کشی، لوازم و ابزارآلات، چله کشی، گلیم، خدمات و قالی بافی آشنا خواهند شد.

در کارگاه نقاشی نیز نقاشی روی بوم، نقاشی دیواری، نقاشی قهوه خانه‌ای، رئال، کاریکاتور، هنر گرافیتی و طراحی چهره نشان داده خواهد شد.

کارگاه صنایع دستی نیز شامل شیشه گری، معرق، ساخت ساز ویلن، مشبک‌کاری، سوخته کاری روی چوب، نازک کاری روی چوب، دکوپاژ، عروسک سازی، نقاشی روی چوب، برش مقوا، ساخت ساز نی، منبت معرق روی چوب، تراش شیشه و بلور، نقاشی روی شیشه و تلق، ترانسفر، برجسته کاری روی چوب، بازیافت، تراش سنگ، قلم زنی، معرق موزائیک و تذهیب می‌شود.

در کارگاه نمایش هنرمندان جوان؛ پرده خوانی، پانتومیم، نمایش عروسکی و نمایش‌های خیابانی را اجرا خواهند کرد.

خیابان هنر شهر تهران با مطالعه در خیابانهای هنر لندن، مسکو، ادین بورو، بردوی و مناسب با سنت‌های موجود در جامعه و در هنر اصیل ایرانی طراحی شده است.

خیابان هنر شهر تهران به همت "سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران" و "موسسه هاتف شهر" اجرا می‌شود.

در کارگاه عکاسی نگاهی گذرا به عکس‌های بلدیه تهران، تهران قدیم و عکس‌های مهم تاریخی این شهر به نمایش گذاشته می‌شود. در ضمن عاشقان پارک ملت هم هستند؛ هم چشم می‌خواهند و هم گوش دل

[خیابان دوازدهم هنر در قاب تصویر]

کد خبر 61835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز