یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ازجمله موضوعاتی که شورای شهر بعدی باید به صورت جدی به آن بپردازد، توسعه حمل و نقل عمومی و آسیب های اجتماعی است.

هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازمهر، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز تمامی طرح‌های باقی مانده در بایگانی را بررسی کردیم.

او درباره یکی از مصوبات امروز شورا عنوان کرد: نقاطی در اطراف شهر تهران تعیین شد و به شهرداری اجازه داده شد که در صورت نیاز از وضعیت تک آرامستانی خارج شویم چراکه تا حدود سه سال دیگر در بهشت زهرا ظرفیت داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: در جلسه آینده نیز به ارائه گزارش عملکرد به مردم می‌پردازیم. مراسم تحلیف نیز ارتباطی به شورای شهر ندارد و مربوط به وزارت کشور است. در گذشته در مراسم تحلیف روسای شورای های گذشته نیز دعوت می‌شدند اما از دعوت در مراسم امسال اطلاعی ندارم.

او اضافه کرد: طی ۴ سال گذشته مجموعاً حدود ۳۱۶ جلسه صحن علنی داشتیم و بیش از ۱۵۰ طرح به کمیسیون‌ها داده شده بود و ۱۸۰ لایحه نیز داشتیم که حدوداً کم‌تر از ۵۰ طرح و لایحه هنوز در کمیسیون‌ها باقی مانده است. باقی موارد بررسی شده و به تصویب رسیده یا نرسیده است. به علاوه حدود هزار تذکر نیز داشتیم.

هاشمی با اشاره بر مهم‌ترین موضوعی که شورای بعدی باید پیگیری کند و در این شورا محقق نشد، تصریح کرد: موضوع آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی باید جدی تر از همیشه پیگیری شود و تهران باید به حداقل ۹ هزار اتوبوس برقی، ۱۲ خط مترو و ۲۵۰ ایستگاه برسد و در حال حاضر حداقل هزار واگن داشته باشد. بحث بعدی آسیب‌های اجتماعی است که به دلیل مشکلات اقتصادی آسیب‌های زیادی داریم و ۸۳ درصد مردم نیز به این موضوع تاکید داشتند و شهرداری باید در فعالیت‌های اجتماعی به صورت جدی وارد شود.

کد خبر 618111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha