مجموع نظرات: ۲
یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

معاون اعتباری و سرپرست خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان گفت: پرونده شالیکاران آسیب دیده از بارش باران به صورت ضرب الاجل در دستور کار قرار گرفته است.

خوابیدگی برنج

کاظم صفار حمیدی، با اشاره به بارندگی های چند روز اخیر در گیلان و خوابیدگی برنج (ورس) در اراضی شالیکاری استان به همشهری آنلاین افزود: از دو روز گذشته درخواست‌های کشاورزان آسیب دیده از طریق فضای مجازی در حال دریافت و بررسی است. مقرر شده به درخواست آن دسته از کشاورزانی که کمتراز ۴ روز به برداشت برنج آنها باقی مانده زودتر رسیدگی شود.

سرپرست خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با بیان اینکه در سطح استان در حدود ۴۸ هزار کشاورز نسبت به بیمه مزارع خود اقدام کرده اند گفت: میزان مساحت اراضی بیمه شده گیلان ۴۲ هزار هکتار است. این در حالیست که بر اساس آمارهای سازمان برنامه و بودجه گیلان طبق آخرین سرشماری در سال ۱۳۸۵، میزان اراضی زیرکشت گیلان ۱۶۰ هزار هکتار اعلام شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته کشاورزان گیلانی در بخش اراضی شالیزاری و کشت برنج موفق به دریافت ۴۸۷  میلیارد ریال غرامت بابت خسارت به محصول دریافت کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، بارش شدید باران در چند روزه گذشته باعث خوابیدگی خوشه برنج (ورس) در برخی از مزارع در گیلان شده است. «سیدعلی موسوی» معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی نیز گیلان با بیان اینکه ۲۰ درصد از شالیزارهای گیلان آماده برداشت هستند از بروز خسارت به ۲۵ درصد از شالیزارهای استان در پی بارشهای اخیر خبر داده بود.

کد خبر 618103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha