مسئول آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان از تلاش شبانه‌روزی این اداره برای پیشگیری از انواع بیماری‌های دامی خبر داد.

دامپزشکی

به گزارش همشهری آنلاین، روح الله زینلی گفت: بیش از ۵۰۰۰ آزمایش تشخیصی برای کنترل کیفیت فرآورده‌های خام دامی و تضمین سلامت جمعیت‌های دامی در بخش دامپزشکی در سیستان و بلوچستان انجام شد.

مسئول آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، در راستای تشخیص و کنترل بیماری های دامی و همچنین تضمین کیفیت فرآورده‌های خام دامی افزون بر ۵۰۰۰ مورد آزمایش تشخیصی در آزمایشگاه‌های بخش دولتی دامپزشکی استان انجام شده است.

زینلی گفت: با توجه به اینکه پیشگیری از شیوع و درمان موثر بیماری‌ها، نیازمند تشخیص صحیح و به موقع بیماری است و این نکته در خصوص بیماری های واگیر و خطرناک از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا با تشخیص صحیح و به موقع می‌توان از گسترش بیماری و خسارت‌های سنگین ناشی از آن پیشگیری کرد.

وی تصریح کرد: دامداران و روستاییان استان توجه داشته باشند که در صورت مشاهده اولین علائم بیماری در دام با مراجعه به مراکز درمانی و ادارات دامپزشکی و انجام اقدامات اولیه از جمله نمونه‌برداری و انجام آزمایش، بهتر می‌توانند بیماری دام خود را تشخیص و درمان و از خسارات ناشی از آن پیشگیری  کنند.

زینلی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌های واگیر دامی قابل انتقال به انسان است، انجام آزمایش‌های تشخیصی در جمعیت‌های دامی و همچنین در روند تولید فرآورده‌های خام دامی از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به جمعیت انسانی پیشگیری خواهد کرد و می‌تواند عرضه فرآورده‌های خام دامی بهداشتی و سالم در جامعه را تضمین کند.

کد خبر 618079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha