مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

با همکاری بخش خصوصی و دستگاه های دولتی انتقال نهاده های دامی به استان سرعت گرفته است.

نهاده‌ دامی

به گزارش همشهری آنلاین، از ابتدای سال جاری به ویژه دو ماه گذشته کمبود نهاده های دام و طیور در استان موجب مشکلاتی برای مرغداران و گاوداران شده بود که با همکاری بخش های مربوطه این مشکل کم رنگ تر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سامانه مربوط به حمل نهاده های دامی دراستان راه اندازی شده و تمام نهاده های دامی با کد رهگیری به استان رسیده و تحویل می شود.

اکبر فتحی ادامه داد: تمامی اختیارات حوزه بازرگانی محصولات کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی همانند گذشته به وزارت جهاد کشاورزی و دراستان‌ها به سازمان جهاد کشاورزی برگردانده شده و قدرت هماهنگی بیشتری وجود دارد.

وی ادامه داد: جلسات توجیهی حمل کالاهای اساسی برای شرکت‌های حمل و نقل و انجمن‌های صنفی در شهرستان‌های مهم استان با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل پشتیبانی امور دام، اداره کل دامپزشکی و راهداری و حمل و نقل جاده ای  برای تسهیل در حمل کالاهای اساسی به استان برگزار می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی هم در این زمینه  گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۹۴ هزار تن کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی به استان حمل شده است.

اروجعلی علیزاده افزود: این کالاها و نهاده‌های دامی از بندر امام خوزستان بارگیری و با هماهنگی انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل کالا و رانندگان وسائط نقلیه سنگین سراسر استان به مقصد استان حمل شده است.

وی اظهار کرد: در این راستا همه شرکت‌های حمل و نقل استان مکلف به ارائه حداقل ۱۰ مورد بارنامه حمل گندم و نهاده دامی از مبادی معین به استان و ثبت مشخصات بارنامه‌های اخذ شده در اداره کل هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی افزود:در این راستا تیمی متشکل از کارشناسان حمل و نقل این اداره کل و نمایندگان صنوف حمل و نقل برای نظارت بر چگونگی حمل این محموله‌ها به بندر امام (ره) اعزام شده و ۴۷ دستگاه ناوگان راهداری استان نیز در ۲ مرحله برای حمل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی به این بندر اعزام شده‌اند.

کد خبر 618058

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha