مسئول راهداری محور هراز گفت: با تلاش حدود ۱۰ ساعته راهداران، این محور پاکسازی، بازگشایی و تردد در آن از سر گرفته شد.

بازگشایی تونل - جاده هراز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا ، محور هراز از بامداد امروز یکشنبه دهم مردادماه به علت ریزش کوه حوالی شاه زید (فاصله تونل شماره یک و دو) بسته شد و ۸ خودرو شامل ۲۲ سرنشین در آن محبوس شدند.

دقایقی پیش عیسی کریمی مسئول راهداری محور هراز اعلام کرد که ریزش حجم زیادی از سنگریزه‌ها سبب طولانی شدن عملیات پاکسازی شده بود، اما اکنون پس از ۱۰ ساعت عملیات پاکسازی، شاهد بازگشایی این محور هستیم.

وی در خصوص علت بروز این حادثه اظهار داشت: نفوذ آب‌های سطحی در لایه‌های سنگی و خاک موجب سرخوردگی، جابجایی سنگ‌ها و سقوط سنگ‌ها از کوه شده که خوشبختانه به کاربران جاده ای آسیب وارد نکرده است.

کریمی گفت: اگرچه در دو طرف تونل شاهد محبوس شدن ۸ خودرو با ۲۲ سرنشین بودیم اما با تلاش راهداران و ایجاد راه موقت، امکان تردد برای آنها ایجاد شد.

اما در حالی که مسئول راهداری محور هراز گفته بازگشایی تونل حدود ۱۰ ساعت طول کشید، مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره جزئیات سانحه تونل دوم جاده هراز به ایلنا گفته که شب گذشته دهانه تونل دوم هراز ریزش کرد که بلافاصله نیروهای راهداری خود را رساندند و در مدت زمان کمتر از ۳۰ دقیقه نسبت به رفع انسداد تونل اقدام کردند.

فرهاد مهریاری  اظهار داشت: شب گذشته دهانه تونل دوم هراز ریزش کرد که باعث کندی ترافیک و توقف خودروها شد. بلافاصله نیروهای راهداری خود را رساندند و در مدت زمان کمتر از ۳۰ دقیقه نسبت با رفع انسداد تونل اقدام کردند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به علت ریزش دهانه تونل گفت: متاسفانه علت خاصیت بافت سنگ‌های منطقه همین است و در اثر بارش‌های چند شب گذشته و وزش باد شدید باعث ریزش شد و این ریزش‌ها در محوز هراز و در بخشی از محور چالوس طبیعی است و گریزی از آن نیست.

مهریاری افزود: ۸ خودرو به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در تونل دوم هراز متوقف بودند که بلافاصله عومل راهداری اقدامات آزادسازی را انجام دادند.

او اظهار کرد: هیچ خودرویی درگیر نبود و فقط پشت ریزش دهانه تونل متوقف شده بودند و البته سطح ترافیک بسیار پایین بود.   

کد خبر 618019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha