برندگان چهاردهمین مسابقه بین‌المللی عکاسی با موبایل تصاویری از لحظات حساس، کنتراست‌های بی‌نظیر و مناظر جادویی ثبت کرده‌اند.

عكاسي با آيفون

به گزارش همشهری آنلاین، به نظر می‌رسد پیشرفت‌های شگفت‌انگیز در تکنولو‍ژی ساخت لنزها و دوربین‌های کوچک و سبک تا آنجا پیش رفته که به رشته عکاسی با موبایل جایگاهی شایان توجه داده است.

ثبت تصاویری با تنظیم رنگ‌ و عمق میدان فوق‌العاده اکنون بیش از پیش راحت شده و اگر به صورت اتفاقی در مکان و زمان مناسبی قرار گرفتید دیگر لازم نیست حسرت نداشتن دوربین دی اس ال آر را بخورید، کافی است گوشی خود را بردارید و عکسی جادوئی ثبت کنید.

تصویر خارق‌العاده شخصی که روی نیمکت ایستاده و چشم‌انداز باشکوه شفق شمالی سبزرنگ روسیه را تماشا می‌کند از منظر دیگر، انگار این شخص در سیاره دیگری باشد و لباس برفی‌اش شبیه تن‌پوش فضایی با چشم‌اندازی بیگانه به نظر می‌رسد.

این یکی از عکس‌های برنده چهاردهمین جایزه عکاسی با گوشی است؛ برندگان این مسابقه بین‌المللی سالانه روز گذشته معرفی شدند.

قوانین ساده هستند: هر کس می‌تواند عکسی را در یکی از ۱۸ دسته مصوب ارسال کند، کافی است عکس‌ها فراتر از فیلترها یا لنزهای گوشی، در فوتوشاپ، تغییر نکرده باشند.

جایزه بزرگ به عکاس خبری مجارستانی ایستوان کرکس رسید. عکس او دو چوپان تنومند را به تصویر کشیده که در یک چشم انداز متروک در رومانی ایستاده‌اند. علیرغم سختی طبیعت اطراف، آنها بره‌هایی نرم را در آغوش گرفته‌اند.

جایزه عکاس سال نیز به شاران شتی از هند تعلق گرفت که مردی را با اسب خود در بیابانی خالی و تنها در آذربایجان نشان می‌دهد.

انتخاب تصاویر برنده جایزه واقعاً جهانی است: از کشورهایی نه چندان برخوردار تا ثروتمندترین نقاط روی زمین؛ و همه این تصاویر نشان دهنده توانایی تلفن همراه در ایجاد جادوی عکاسی است.

ان‌پی‌آر.

کد خبر 617973
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha