معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران معتقد است تا سامانه T.O.D (توسعه شهر مبتنی بر حمل ونقل عمومی انبوه بر) شکل اجرایی پیدا نکند و برای مردم و مدیران شهری کاربردی نشود مفید نخواهد بود.

مناف هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، مناف هاشمی عصر امروز در آیین رونمایی از سامانه T.O.D با بیان اینکه برای کاربردی شدن این سامانه باید اطلاعات بیشتری داده شود، گفت: تا این سامانه شکل اجرایی پیدا نکند و برای مردم و مدیران شهری کاربردی نشود مفید نخواهد بود.

او ادامه داد: اینکه طرح T.O.D بخواهد در زون‌های مختلف عملیاتی شود، مغایرت‌ هایی که با طرح جامع و طرح تفصیلی دارد، در این حوزه باعث ایجاد مشکل اساسی می شود.

معاون شهردار تهران گفت: بر اساس بودجه امسال شهرداری تهران تمام درآمدهای حاصل از اجرای T.O.D باید به صرف توسعه حمل و نقل ریلی شود؛ اما محقق نمی‌شود و منابعی برای توسعه حمل و نقل ریلی حاصل نمی‌شود.

او ادامه داد: از طرف دیگر در شهر تهران نمی‌توان در همه مناطق یک‌ نسخه برایش در نظر گرفت و در برخی نقاط تهران امکان اجرای T.O.D نزدیک به صفر است و یا هزینه بسیار زیادی دارد. این پروژه باید در یک یا دو نقطه به صورت پایلوت اجرایی شود.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات در بخش حمل ‌و مقل اقدامات خوبی انجام شد، توضیح داد: باتوجه به نگرانی‌های مردم، طرح صیانت از فضای مجازی فضا به سمتی رفته که نمیتوان افکار عمومی را قانع کرد و قطعا باید همراه با فناوری حرکت کرد و مدیران بعدی شهرداری هم راهی جز ادامه فناوری اطلاعات ندارند.

اجرای T.O.D به تصمیمات محلی نیاز دارد

افشین خضرلو، دبیر کمیته T.O.D شورای شهر تهران، هم در این نشست با توضیح اینکه T.O.D یک مفهوم داده محور است و اندازه گیری کننده چندین شاخص است، افزود: T.O.D یک‌ مفهوم شهرسازی و برای همه‌پسند کردن همه فضاهای عمومی است.

به گفته او در سامانه TOD،   تعداد ۹ زون مطالعه شد که کارشناسان منطقه با برداشت میدانی، بارگذاری اطلاعات را انجام می‌دادند و سایر کارها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود؛ اما پیش‌بینی می‌شود از ۵۰۰ زون در تهران هیچ کدام ویژگی پیاده‌سازی T.O.D را نخواهند داشت.

خضرلو بیان کرد: برای پیاده شدن T.O.D نیاز به تصمیمات محلی از جمله شهرداران منطقه دارد و سایر اقدامات مربوط به کارهای زیرساختی است. درواقع این سامانه کمک می‌کند تا اگر قرار است تغییراتی در شهر اعمال شود مناطق نیاز مند به تغییرات را معرفی می‌کند و مانند یک‌ معاینه است.

کد خبر 617934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha