شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

تابستانه کتاب ۱۴۰۰ با افزایش ۵۰ درصدی اعتبار در مقایسه با طرح بهارانه به‌مدت ۷ روز با مشارکت ۹۵۸ کتابفروش از سراسر کشور آغاز شد.

تابستانه کتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، هجدهمین دوره طرح‌های حمایتی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و آخرین آن در دولت دوازدهم از امروز(۹مردادماه) آغاز و به‌مدت ۷روز ادامه دارد. در این دوره ۹۵۸ کتابفروشی از سراسر کشور مشارکت دارند، که نشان از ثبت رکورد جدید در برگزاری طرح‌های حمایتی محسوب می‌شود.

براساس آمار، ۱۵۷ کتاب‌فروش استان تهران و ۸۰۱ کتاب‌فروش از دیگر مناطق کشور در تابستانه کتاب ۱۴۰۰ مشارکت کرده‌اند.

در تابستانه کتاب ۱۴۰۰، سقف خرید کتاب تا ۵۰ درصد، یعنی از ۲۰۰ به ۳۰۰ هزار تومان و در مجموع یارانه کلی طرح به ۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح به تفکیک هر استان، با مراجعه به سایت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

طرح‌های فصلی، سال ۱۳۹۴ با عنوان «کتاب‌فروشی به وسعت ایران» آغاز شد. معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۱۷ طرح گذشته، بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای برگزاری طرح تخصیص داده است.

کد خبر 617813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha