سویه دلتای کرونا استرالیا را وارد محدودیت‌هایی سرسختانه کرده و در این شرایط نیروهای غیرمسلح اسب‌سوار به کمک کنترل قرنطینه شهر سیدنی آمده‌اند.

پليس سيدني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌پی‌آر، سربازان استرالیایی در حال پیوستن به پلیس محلی نیوساوت‌ولز برای اعمال محدودیت‌های کروناویروس در داخل و اطراف سیدنی هستند.

مقامات این کشور سعی می‌کنند گسترش سویه دلتای کرونا را مهار کنند. نیوزلند نیز برای کنترل مرزهای خود سفر به استرالیا را ممنوع کرده است.

از روز دوشنبه، حدود ۳۰۰ سرباز غیر مسلح گشت زنی خود را در سیدنی آغاز می‌کنند. رسانه‌های محلی اعلام کردند که سربازان برای اطمینان از در خانه ماندن مردم، زنگ خانه‌های آنها را خواهند زد.

شهر ۶ میلیون نفری سیدنی از روز چهارشنبه گذشته وارد قرنطینه‌ای یک ماهه شده زیرا آمار ابتلای به کرونا در این شهر همچنان رو به افزایش است.

در رهگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که مردی مبتلا که نتوانسته از قوانین مربوط قرنطینه پیروی کند منجر به ابتلای ۱۷۰ نفر دیگر شده است.

با این حال پلیس نیوساوت‌ولز گفت: به کمک ارتش نیاز دارد چراکه «اقلیت کوچکی از مردم فکر می‌کنند قوانین برای آنها اعمال نمی‌شود.»

نخست وزیر استرالیا، اسکات موریسون، با انتقاد شدید نسبت به سرعت کند واکسیناسیون در این کشورروبرو شده است.

استرالیا با نرخ ۱۴درصدی واکسیناسیون ضعیف‌ترین کشور در میان اعضای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است.

موریسون برای تشویق مردم به دریافت واکسن گفت اگر آمار واکسیناسیون به ۸۰درصد برسد دیگر لزومی به اعمال قرنطینه‌های گسترده در شهرهای بزرگ نخواهد بود.

کد خبر 617703
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha