به ورزشکاران، کارکنان و اصحاب مطبوعات گفته شده که استفاده از ماسک در همه سالن‌ها و تمامک فضاهای داخل و خارج دهکده المپیک، از جمله هنگام اهدای مدال، اجباری است اما یک استثنای ۳۰ ثانیه‌ای وجود دارد.

اهداي مدال المپيك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یاهو نیوز، المپیک توکیو یک سناریوی ۳۰ ثانیه‌ای دارد که در آن ورزشکاران المپیکی اجازه دارند ماسک صورت خود را کنار بگذارند.

این در حالیست که با شروع بازی‌های توکیو یک پیام واضح به همه افراد شرکت کننده ارسال شد: همه ورزشکاران، کارکنان و حاضرین در المپیک باید همیشه از ماسک صورت استفاده کنند.

اما کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تأیید کرد که یک استثنا ۳۰ ثانیه‌ای وجود دارد؛

توکیو با افزایش تعداد مبتلایان در طول برگزاری بازی‌ها، در وضعیت فوق‌العاده قرار گرفته و در روز گذشته، موارد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در توکیو به مدت سه روز رکورد ثبت کرده است.

به گزارش ان‌پی‌آر، نخست وزیر ژاپن اما انکار کرد که بازی‌های المپیک باعث اوج گرفتن آمار بیماران شده؛ به ورزشکاران، کارکنان و اصحاب مطبوعات تاکید شده که استفاده از ماسک در همه سالن‌ها از جمله هنگام اهدای مدال اجباری است.

مارک آدامز، سخنگوی IOC در مورد ماسک گفت: «داشتن ماسک فقط یک عمل خوبی نیست بلکه یک ضرورت است. در این مورد انعطافی وجود ندارد و ما از همه می‌خواهیم که از قوانین پیروی کنند.»

اما کمیته بین‌المللی المپیک گفت که ورزشکاران قهرمان می‌توانند به مدت کوتاه ۳۰ ثانیه روی سکو ماسک خود را بردارند تا عکس یادگاری بگیرند.

از دیگر سو کمیته بر ضرورت رعایت فاصله‌های فیزیکی نیز تاکید داشته اما تعدادی عکس از مراسم اهدای مدال وجود دارد که در آن به نظر نمی رسد ورزشکاران فاصله را رعایت کرده باشند!

در همین حال تیم استرالیا نیز گفت که ورزشکاران این تیم کاری اشتباه انجام نداده اند.

همچنین تیم‌های المپیکی قرقیزستان و تاجیکستان در مراسم افتتاحیه عمدتا بدون ماسک رژه رفتند و مورد اعتراض قرار گرفتند.

سایت المپیکس نوشت در مجموع، از اول ژوئیه، ۱۹۸ نفر در دهکده المپیک کرونا مثبت شده‌اند؛ این در حالیست که بازی‌ها در ششمین روز خود قرار دارد و تا ۸ اوت نیز ادامه خواهد یافت.

کد خبر 617587

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha