پاکستان در یک اقدام بحث‌برانگیز افراد بدون تاییدیه زدن واکسن کرونا را از مسافرت هوایی منع می‌کند

Pakistan

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین دولت پاکستان همچنین از همه کارکنان بخش دولتی را ملزم خواهد که تا پایان ماه آینده واکسن کرونا بزنند.

اسد عمر، رئیس «مرکز ملی فرماندهی و عملیات»، یک سازمان نظامی که بر پاسخ به پاندمی کرونا در پاکستان نظارت دارد، در یک کنفرانس خبری با وزیر بهداشت در اسلام‌آباد گفت بر اساس این تصمیمات از ۳۱ اوت (۹ شهریور) کارکنان واکسینه‌نشده اجازه ورود به ادارات، مدارس، رستوران‌ها یا مراکز خرید را نخواهند داشت.

به گفته این مقامات، آموزگاران و دانش‌آموزان بالای ۱۸ سال، کارکنان حمل‌ونقل عمومی و فروشگاهی نیز باید واکسینه شوند.

عمر گفت: «اگر واکسن نزده باشید، از اول اوت (۱۰ مرداد) نمی‌توانید برای تدریس به مدرسه‌ها و کالج‌ها بروید. ما نمی‌توانیم به خاطر اینکه شما حاضر به واکسن زدن نیستید، جان کودکان را به خطر بیندازیم.»

روند واکسیناسیون در پاکستان در آغاز به کندی انجام می‌شد، اما اخیرا سرعت واکسیناسیون به خصوص در ایالت مرکزی پنجاب را افزایش داده‌اند و دیروز در سراسر این کشور ۸۵۰۰۰۰ دوز واکسن تجویز شد.

عمر گفت که هدف این است که میزان تجویز روزانه واکسن به یک میلیون دوز برسد.

به گفته مرکز فرماندهی و عملیات تا به حال ۲۷.۸ میلیون نفر در این کشور دست کم یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند. در مجموع ۵.۹ میلیون نفر از جمعیت ۲۲۰ میلیون نفری پاکستان به طور کامل واکسینه شده‌اند.

پاکستان روز پنجشنبه ۴۴۹۷ مورد جدید عفونت و ۷۶ مرگ ناشی از آن را در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده است و بیش از ۳۰۰۰ نفر در شرایط بحرانی هستند. در طول حدود ۱۸ ماه پاندمی کرونا در پاکستان  ۲۳۲۰۹ نفر به علت این بیماری درگذشته‌اند.

کد خبر 617562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha