این روزها که بیشتر طرفداران ورزش پیگیر مسابقات المپیک هستند، دوست دارند یک شام فوری و جذاب در کنار تماشای بازی‌های مورد علاقه‌شان میل کنند. میت‌بال بوقلمون غذایی ایتالیایی و بسیار هیجان‌انگیز است که از سوی معتبرترین مجله آشپزی ایتالیا به‌عنوان یک شام المپیکی مناسب معرفی شده است.

میت‌بال - غذا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برترینها، میت‌بال یا همان گوشت قلقلی خودمان، از محبوب‌ترین غذاهای ساده و خوشمزه در سراسر جهان است. میت‌بال بوقلمون، غذایی ایتالیایی و بسیار هیجان‌انگیز است که از سوی معتبرترین مجله آشپزی ایتالیا به‌عنوان یک شام المپیکی مناسب معرفی شده است. در ادامه با طرز تهیه این غذا آشنا می‌شوید.

مواد لازم (برای ۶ نفر)

قارچ: ۲۵۰ گرم
پیاز کوچک: یک عدد
کرفس تازه: یک شاخه
سیر تازه: ۴ حبه
روغن زیتون مخصوص سرخ کردن: یک قاشق غذاخوری
پودر نان یا آرد سوخاری ساده: نصف لیوان
جعفری خردشده: نصف لیوان
پنیر پارمسان: یک‌چهارم لیوان
پودر آویشن: نصف قاشق چای‌خوری
نمک: نصف قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه نیم‌کوب: نصف قاشق چای‌خوری
گوشت چرخ‌کرده بوقلمون: (مخلوط ران و سینه) ۴۵۰ گرم

طرز تهیه میت‌بال بوقلمون

۱. فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.

۲. قارچ، پیاز، سیر و کرفس را بشویید و به‌خوبی با کمک یک دستمال نخی خشک کنید. این ۴ مواد را داخل غذاساز بریزید تا کاملا خرد و یکدست شوند.

۳. روغن را در تابه‌ای نچسب بریزید و سبزیجات میکس‌شده را به آن اضافه کنید. حدود ۶ تا ۸ دقیقه سبزیجات را تفت بدهید تا آب اضافی آن‌ها کاملا کشیده بشود.

۴. سبزیجات تفت‌داده شده را ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا کاملا خنک شوند.

۵. پودر نان یا آرد سوخاری، جعفری، پنیر پارمسان، نمک، فلفل و آویشن را به سبزیجاتی که خنک شده‌اند اضافه کنید و تمام مواد را به‌خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست بشوند.

۶. گوشت بوقلمون چرخ‌کرده را هم به سایر مواد اضافه کنید و مایه میت‌بال را حدود ۵ دقیقه ورز بدهید.

۷. از مواد گوشتی به اندازه یک گردو بردارید و با کمک دست، آن را به‌شکل توپی کوچک فرم بدهید. بهتر است اندازه میت‌بال‌ها به‌گونه‌ای باشد که شما درنهایت حدود ۲۸ تا ۳۲ عدد میت‌بال داشته باشید.

۸. میت‌بال‌ها را روی کاغذ روغنی بچینید و کاغذ را روی سینی فر قرار بدهید.

۹. سینی را درون فر از قبل گرم‌شده بگذارید و اجازه بدهید تا میت‌بال‌ها حدود ۱۵ دقیقه حرارت ببینند و کاملا مغزپخت بشوند.

۱۰. بهتر است سینی در طبقه بالای فر قرار بگیرد.

طرز تهیه میت‌بال بوقلمون | فوت‌وفن پخت بهترین شام المپیکی

این غذا را با چی بخوریم؟

اگر میت‌بال‌ها را به‌طور مساوی بین ۶ نفر تقسیم کنید، به هر نفر چیزی حدود ۱۹۰ کالری انرژی می‌رسد. شما می‌توانید این میت‌بال‌ها را به‌همراه نان یا برنج، مقداری سالاد یا سبزی خوردن میل کنید. لیموناد یا نوشیدنی‌های بر پایه مرکبات، بهترین نوشیدنی برای همراهی با این غذا هستند. اگر می‌خواهید این میت‌بال‌ها را با نان میل کنید، حتما مقداری سس ارده هم کنار آن بگذارید.

برای درست کردن سس ارده خانگی می‌توانید ۴ قاشق مرباخوری ماست پرچرب را با یک قاشق مرباخوری ارده، یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه، یک حبه سیر رنده‌شده، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بدون بو و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک مخلوط کنید. بهتر است این سس را نیم ساعت قبل از مصرف داخل یخچال استراحت بدهید.

آیا می‌توان این غذا را داخل یخچال نگه داشت؟

به‌ دلیل وجود سیر و پیاز در مواد اولیه این غذا بهتر است آن را به‌صورت پخته‌شده داخل یخچال نگه ندارید، زیرا بعد از گرم کردن دوباره، طعم چندان جالبی نخواهد داشت. اگر فکر می‌کنید این مواد اولیه برای شما زیاد است، مقدار مواد را نصف کنید یا مواد میت‌بال را به‌صورت خام داخل ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. میت‌بال‌های خام می‌توانند ۲۴ ساعت در یخچال بمانند.

اگر فر نداشتیم، چه؟

اگر فر نداشتید، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید کف تابه‌ای نچسب را با کمی کره چرب کنید و میت‌بال‌ها را داخل تابه بچینید. حرارت را روی ملایم تنظیم کنید و اجازه بدهید تا هر طرف میت‌بال‌ها حدود ۴ دقیقه با درِ بسته بپزد و سرخ بشود.

کد خبر 617547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha