واکسیناسیون معلمان صبح امروز در مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت به صورت نمادین آغاز شد. آغاز رسمی واکسیناسیون این گروه از شنبه ۹ مرداد خواهد بود.

معلمان - مدرسه - کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مدیر کل دفتر تندرستی وسلامت وزارت آموزش و پرورش درباره روند واکسیناسیون معلمان از امروز مصادف با عید غدیر خم و طریقه نوبت‌دهی به آنان، توضیح داد: معلمان در اکثر شهرها در مراکز عادی نوبت‌بندی می‌شوند. زیرا ظرفیت شبکه‌های بهداشت برای تزریق واکسن وجود دارد. 

محمد محسن‌بیگی در توضیح راه اندازی مراکز مورد نیاز برای واکسیناسیون معلمان گفت: در برخی از شهرها به خاطر تراکم بالا ممکن است لازم باشد سالن جدید ایجاد یا مراکز جدید راه‌اندازی شود. این اقدام با هماهنگی که میان آموزش و پرورش منطقه و شبکه‌های بهداشتی انجام می‌شود، مشخص می‌کند که آیا سالن جدید نیاز دارند یا خیر. 

محسن‌بیگی افزود: باید به همکاران فرهنگی برای مراجعه جهت واکسیناسیون حتما اطلاع داده شود، بدون اطلاع نیاز به مراجعه نیست. زیرا آموزش و پرورش نوبت‌بندی را انجام می‌دهد. 

مدیر کل دفتر تندرستی وسلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: انجام واکسیناسیون معلمان یا بر اساس مدرسه‌ای که معلمان در آن هستند یا بر مبنای لیستی که وزارت بهداشت در اختیار دارد، اطلاع‌رسانی خواهد شد. برای واکسیناسیون یا با معلمان تماس گرفته می‌شود یا پیامک می‌دهند که به کدام مرکز در چه تاریخی مراجعه کنند. 

وی تاکید کرد: تمام کارها مدیریت شده است و نیازی به مراجعه فرهنگیان در حال حاضر نیست. توصیه ما این است که معلمان حتما بر اساس زمان‌بندی که به آن‌ها اعلام شده مراجعه کنند. 

محسن‌بیگی در پاسخ به این سوال که چه واکسنی به معلمان تزریق خواهد شد، گفت: واکسن‌هایی که در شبکه توزیع می‌شود از انواع مختلف بوده و ممکن است در شهرها و پایگاه‌های مختلف واکسن‌ها متفاوت باشد. زیرا نوع ثابت و یکدستی در همه کشور وجود ندارد. 

مدیر کل دفتر تندرستی وسلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: تقریبا تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر لیستی است که از معلمان و کادر مدارس در اختیار وزارت بهداشت قرار داده شده و ممکن است تعدادی هم جا مانده باشند و در برنامه‌های بعدی اضافه شوند. مثل رانندگان سرویس مدارس، نیروی خرید خدمات، سربازمعلم‌ها و نیروهای استخدامی جدید که قرار است به آموزش و پرورش در مهر اضافه شوند و هنوز تعیین تکلیف نشده اند. این افراد در لیست تکمیلی که می‌فرستیم اضافه خواهند شد. 

وی درباره اتمام واکسیناسیون معلمان تا پیش از مهرماه گفت: وزارت بهداشت قول داده که این کار انجام شود. در اکثر شهرها جمعیت زیاد نیست و جمعیت معلمانی که باید واکسن بزنند، هزار تا ۱۵۰۰ نفر است. فقط در برخی مراکز استان‌ها یا شهرهای بزرگ تراکم بیشتری داریم که اینها به بازه زمانی طولانی‌تری نیاز دارند. بنابراین ممکن است که شهرهای کوچک‌تر یکی دو روزه تمام شود و تا شهریور ادامه پیدا نکند. 

محسن بیگی گفت: معلمان قبل از این هم متقاضی بودند تا زودتر بتوانند واکسن بزنند. به نظرم مجموعه معلمان از این موضوع استقبال می‌کنند. 

مدیر کل دفتر تندرستی وسلامت وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اینکه آیا معلمان مناطق محروم در واکسیناسیون اولویت ندارند، گفت: همه معلمان در این دوره واکسن می‌زنند و فرقی نمی‌کند در کدام منطقه حضور داشته باشند. البته تزریق واکسن در مناطق محروم زودتر انجام می‌شود. زیرا تراکم جمعیت در آنها پایین‌تر است و ظرفیت واکسیناسیون آنجا دچار چالش نیست و ممکن است ظرف سه چهار روز واکسیناسیون تمام شود. 

این مسئول درباره واکسیناسیون دانش آموزان هم گفت: ما در این باره صحبت و مذاکره‌ای با وزارت بهداشت داشتیم. اگر آن‌ها بتوانند برای تزریق واکسن افراد زیر ۱۸ سال تاییدیه‌ها را بگیرند، قرار شد اولویت دانش آموزان مدارس استثنایی و دانش آموزانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، باشد ولی بعد از این که بتواند تاییدیه‌ها را بگیرند، اعلام می‌کنند.

گفتنی است طبق برنامه‌ریزی‌ها و بنابر دستور وزیر بهداشت طبق سند ملی، واکسیناسیون معلمان و خبرنگاران از امروز هفتم مرداد به صورت نمادین آغاز می‌شود و واکسیناسیون هر دو گروه به طور رسمی از شنبه ۹ مرداد آغاز خواهد شد.

طبق پیش‌بینی وزیر آموزش و پرورش، واکسیناسیون کادر آموزشی کشور شامل یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تا پایان مرداد به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 617479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha