عضو مجمع نمایندگان استان مازندران از وزیر کشور خواست که جلوی ورود مردم به استان‌های شمالی را بگیرد و اجازه برگزاری هرگونه مراسم حتی در فضای باز را ندهد. چون وضعیت استان مازندران قرمز است.

محمدعلی محسنی بندپی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت مجلس و عضو مجمع نمایندگان استان مازندران اظهار کرد: مازندران به نسبت جمعیتش دارای بیشترین مبتلایان به کرونا است. تمام بیمارستان‌ها و بخش‌های اورژانس پر شده و از چند روز گذشته در تلاش هستند تا بخش‌های غیرکرونایی برای بیماران کرونایی خالی شود. این وضعیت در سه استان شمالی مازندران، گلستان و گیلان وجود دارد اما وضعیت مازندران بدتر است.

وی افزود: در این شرایط از وزارت کشور می خواهیم ترددها را به صورت جدی ممنوع کند. مازندرانی های ساکن تهران و سایر شهرستان‌ها هم با پلاک بومی از سفر کردن به استان‌های شمالی پرهیز کنند. علاوه بر آن وزارت کشور نیز به طور جدی از برگزاری هرگونه تجمع جلوگیری کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: سویه دلتای ویروس کرونا در فضای باز هم سرایت می کند و میزان سرایت و ابتلای آن زیاد است. پس نباید با خیال راحت سفر کرد. در این مدت مراسم عزا و عروسی هم برگزار شد که نتیجه آن فقط افزایش موارد ابتلای خانوادگی بوده است. طوری که چند عضو یک خانواده درگیر می‌شوند.

محسنی بندپی در توصیه ای به مردم گفت: تا زمانی که واکسیناسیون به ۸۰ درصد جامعه نرسد، باید پروتکل‌ها را رعایت کرد. چون چهره‌های جدید ویروس ناشناخته و غیرقابل پیش‌بینی است. پس باید بیشتر از خودمان مراقبت کنیم. در کشورهای توسعه‌یافته هم مردم علیرغم دریافت واکسن همچنان پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و ماسک می‌زنند و از تجمع و سفرهای غیرضروری پرهیز می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان اینکه سن ابتلا به کرونا پایین آمده است، گفت: اکنون بحث سویه لامبدا بعد از دلتا مطرح است که در آفریقا مشاهده شده است. البته هنوز به ایران نیامده اما معلوم نیست ما به کجا برسیم. پس باید بیشتر مراقب خود، خانواده و هم‌وطنمان باشیم. اخیرا یکی از مسئولان اعلام کرده که میزان رعایت پروتکل‌ها در برخی شهرها به زیر ۳۰ درصد رسیده و این فاجعه است. این به معنای عادی شدن کرونا است که به قیمت جان عزیزانمان تمام می‌شود.

کد خبر 617471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha