عادل کریم سرپرست وزارت برق عراق با اشاره به کمبود برق قابل توجه این کشور به این موضوع اشاره کرد که اگر گاز ایران (در تامین سوخت نیروگاه های تولید برق) هم نبود، عراق دچار فاجعه می شد.

سرپرست وزارت برق عراق

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، عادل کریم در گفت و گویی تلویزیونی گفت که اگر از حمایت کافی برخوردار نباشد در وزارت برق نخواهد ماند.

وی افزود: ما به ۳۵ هزار مگاوات برای به ثبات رسیدن برق عراق نیاز داریم و تولید فعلی تنها ۱۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات است.

کریم تصریح کرد: استفاده نشدن تخصیص های مالی در مساله برق، تاثیر زیادی بر تجهیز و فراهم کردن این نیرو گذاشته و وزارت برق تا کنون حتی یک دینار از بودجه سال جاری دریافت نکرده است.

به گفته سرپرست وزارت برق عراق «طرح سوخت نیروگاهی وزارت برق به شدت فقیر است و اگر گاز ایران نبود تا کنون فاجعه رخ می داد.»

کریم به دشواری حفاظت از دکل های برق اشاره کرد «زیرا تعداد آن خیلی زیاد و بالغ بر ۳۵ هزار دکل است» و «نیروهای امنیتی همه تلاش خود را برای حفاظت از آن به کار بسته اند».

مساله قطعی مکرر برق در عراق به ویژه در فصل گرمای شدید برای شهروندان عراقی بسیار آزار دهنده شده است. تنش های امنیتی به ویژه تخریب دکل ها به وسیله تروریست ها، بر شدت بحران افزوده است. به این مساله باید استفاده غیرقانونی برخی عراقی ها از برق را نیز افزود که فشار سنگینی را بر شبکه انتقال آن وارد کرده است.

کد خبر 617442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha