مدیر عامل شرکت تامین و تصفیه آب تهران گفت: در حال حاضر تغییرات مصرف روزانه آب در تهران قابل رصد است، برای نمونه بازی‌های المپیک که تا نیمه شب از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود و مردم این بازی‌ها را می‌بینند، مصرف آب در تهران را در ساعت نیمه شب افزایش داده است.

مصرف آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت شفیعی افزود: مصرف آب در تهران تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب رسید، در حال حاضر مصرف آب به سه میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب در زمان اوج مصرف رسیده است، ولی این رقم در سال گذشته سه میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب گزارش شده بود.

وی اضافه کرد: با توجه به ارتباط با مدیریت آب تهران و برداشت‌هایی که ما از سدها داریم، امیدواریم بتوانیم تا پاییز و تا آغاز بارش‌ها، منابع را حفظ کنیم.

شفیعی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف لحظه‌ای آب حدود ۳۸ هزار لیتر بر ثانیه در شهر تهران است، افزود: پیک مصرف آب در خرداد ماه بوده که معادل ۴۹ هزار متر بر ثانیه بوده است. در حالی که سال گذشته بیشترین مصرف آب در تهران مربوط به ۶ خرداد ماه بود که ۳ میلیون و ۸۱۸ هزار متر مکعب بوده است.

وی بیان کرد: با مدیریت مخازن و منابع در پیک مصرف، قطعی آب نداشتیم.

مدیرعامل شرکت تصفیه آب تهران ادامه داد: کیفیت آب شمال و جنوب تهران با عملیاتی شدن سد ماملو یکی شده است.

شفیعی همچنین با بیان اینکه در تهران مصرف آب کولرها ۴۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است، گفت: روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب ذخیره آب داریم و حتی اگر در ۲۴ ساعت از منابع آوردی نداشته باشیم، برای تامین مصرف تهران لطمه‌ای ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: در تهران سالانه ۲.۵ درصد مشترکان جدید داریم، اما میزان افزایش مصرف آب در تهران یک درصد بوده و این به معنی صرفه جویی یک و نیم درصدی مصرف در این شهر بوده است.

شفیعی درباره وضعیت نوسانات مصرف آب در تهران گفت:، همچنین در تعطیلات ۶ روزه ادارات دولتی برخلاف اینکه تصور می‌شد مصرف آب در تهران افزایش یابد، اما روند مصرف کاهشی بود، چرا که حجم سفرها در هفته گذشته افزایش یافت.

کد خبر 617359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha