رقابت بهترین‌های تکواندو در بازی‌های المپیک توکیو بعد با قهرمانی روسیه به پایان رسید و بیشترین مدال در این رشته به قاره اروپا تعلق گرفت.

تکواندو المپیک

به گزارش همشهری‌آنلاین، رقابت‌های تکواندو با حضور ۱۳۱ تکواندوکار از ۶۳ کشور شنبه دوم مردادماه در سالن «موکوهاری سومه» آغاز شد که در پایان روسیه با دو طلا، یک نقره و یک برنز قهرمان شد. صبرستان و کرواسی هر کدام با یک طلا و یک برنز دوم شدند. ایتالیا، تایلند، آمریکا و ازبکستان نیز هر کدام یک طلا کسب کرده و به صورت مشترک در رده چهار ایستادند. آمریکا با دو نقره و یک برنز، کره جنوبی با یک طلا و دو برنز، اسپانیا، اردن، تونس و مقدونیه با یک نقره، مصر به همراه ترکیه با دو برنز، چین، ساحل عاج، کوبا، فرانسه هم با یک برنز عناوین بعدی را کسب کردند.

نکته جالب اینکه از مجموع ۳۲ مدالی که در این دوره توزیع شد، ۱۸ مدال را تکواندوکاران اروپایی کسب کردند. هشت مدال سهم تکواندوکاران قاره آسیا، دو مدال را تکواندوکاران قاره آمریکا به خود اختصاص دادند و چهار مدال هم به قاره آفریقا رفت.

تیم ملی تکواندو ایران با آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی و ناهید کیانی توفیقی در کسب مدال نداشت و دست خالی به تهران بازگشت.

کد خبر 617186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha