سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

آب معدنی یکی از آن نوشیدنی‌هایی است که اخیرا استفاده از آن بیشتر شده و حتی عده‌ای به طور کلی آن را جایگزین آب نوشیدنی کرده‌اند.

آب معدنی با مارک‌های ناآشنا

این در حالی است که در سال‌های اخیر نام چند آب معدنی همواره بر سرزبان‌ها بود و معمولا همین مارک‌ها خریداری می‌شدند اما اخیرا مشاهده می‌شود که آب‌معدنی‌ها با مارک‌هایی که حتی تبلیغی در مورد آنها انجام نشده و نشان استاندارد ندارند در بازار به فروش می‌رسند.

هرچند روی این آب معدنی‌ها نوشته شده که از چشمه‌های معدنی تولید شده‌اند و در جدول چاپ شده روی بطری فهرستی از املاح معدنی مشاهده می‌شود اما مشخص نیست که واقعا درون این بطری‌ها از آب معدنی پر شده باشد.

به همین منظور بررسی‌های کارشناسانه برای تعیین کیفیت این آب‌ها ضروری به نظر می‌رسد و بهتر است که مردم نیز از آب معدنی‌ با مارک‌های معروف و دارای نشان استاندارد استفاده کنند.

پیشخوان‌های مرتفع

در اغلب اداره‌ها، شرکت‌ها و بانک‌ها پیشخوان‌هایی بین کارمند و ارباب رجوع قرار گرفته‌اند که معمولا ارباب رجوع پشت آن می‌ایستد تا کار‌های خود را انجام دهد اما گاهی ارتفاع این پیشخوان‌ها به اندازه‌ای زیاد است که افرادی که قد کوتاه‌تری دارند به زحمت سر خود را به بالای این پیشخوان‌ها می‌رسانند و انجام عملیات نوشتاری روی این پیشخوان‌ها عملا برای آنها امکان‌پذیر نیست.

از سوی دیگر، از آنجایی که این افراد نمی‌توانند چهره کارمند را ببینند، تنها صدای او را می‌شنوند و باید چند بار جملات تکرار شود تا 2 طرف در جریان کار قرار گیرند.

البته در برخی موارد هم ارتفاع پیشخوان‌ها بسیار کوتاه است و باز هم مشتری و کارمندان را دچار مشکل می‌کند.

از آنجایی که توجه به حقوق ارباب رجوع جزء اصول کاری ادارات و  بانک‌هاست، طراحی صحیح این پیشخوان‌ها می‌تواند زمینه رفاه حال ارباب‌رجوع و در عین حال کارمندان را فراهم کند. 

ازدحام بانکی

به گفته شهروندانی که در بانک‌های شلوغ  چند روز اخیر کلافه شده‌‌اند آمدن چک‌پول‌های بانک‌مرکزی گلی بود که به سبزه قطع مداوم سیستم‌ها نیز آراسته شد و به ازدحام داخل بانک‌ها دامن زد.

در حالی که ایران‌چک‌های قدیمی از این در خارج ، چک‌پول‌های بانک مرکزی از در دیگر وارد شدند و درشت نبودن آنها پای چک‌های رمزدار را به بانک‌ها بیشتر باز کرد و به دنبال آن کار بانک‌ها حسابی گره خورد اما این اواخر در کنار کمبود وجه نقد در بانک‌های دولتی و تکیه‌ آنها به چک‌های رمز‌دار  و چک‌پول‌های بانک مرکزی، بانک‌های خصوصی با وجود دارا بودن پول کافی اما دچار قطعی‌های مداومی شده‌اند که نارضایتی شهروندان را در پی داشت؛

به طوری که در هر بانکی دست کم روزی یکبار مشاجره‌ای بین شهروندان و کارمندان و رئیس شعبه رخ می‌دهد. برخی افراد پس از ورود به بانک با دریافت برگه نوبت، عددی سه رقمی را جلوی عنوان افراد داخل نوبت مشاهده می‌کنند که  به اصطلاح حسابی آمپر آنها را بالا می‌برد.

بعد از مدتی هم همانطور که گفته شد قطعی‌های مداوم سیستم‌‌های رایانه‌ای و بانکی صبر مراجعان را از بین می‌برد. به هر حال به نظر می‌رسد برای کاستن از شلوغی بانک‌ها مسئولان هر چه زودتر باید تمهیداتی موثر بیندیشند.

سبزی ارزان با گل و لای

قدیمی‌ها می‌گفتند «هیچ ارزانی بی علت نیست.» اگر قبول ندارید به روش برخی سبزی‌فروش‌ها برای فروش سبزی ارزان دقت کنید.

سبزی‌هایی که آنها روی پیشخوان می‌‌گذارند یک قیمت ارزان را یدک می‌کشد اما شاید کمتر کسی به گل و لای و سبزی‌های له و زرد چسبیده به آنهاتوجه می‌کند چون خریداران بیشتر به میزان اعداد نوشته شده روی برچسب‌قیمت آنها توجه می‌کنند. 

اگر گل و لای و سبزی‌های زرد و له شده را از خرید خود کم کنیم متوجه می‌شویم که ارزانی آن به هیچ‌وجه بی‌علت نبوده است. بنابراین در برخورد با سبزی‌فروش‌هایی که از سبزی‌های پاک و پاکیزه و طبیعتا کمی گران‌تر روی پیشخوان می‌گذارند نباید دلگیر شد.

کد خبر 61704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز