پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۵ - ۰۴:۲۲
۰ نفر

جرج بوش رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری‌ای بی‌سی گفت که ممکن است زمان آن رسیده باشد که جنگ عراق را با ویتنام مقایسه کرد.

خبرنگارای بی‌سی در این گفت و گو با اشاره به چاپ مطلبی در نیویورک تایمز که عنوان شده بود وضعیت عراق ممکن است همانند وضعیت ‪ ۴۰‬سال پیش در ویتنام باشد، از بوش پرسیده بود که این شباهت و مقایسه درست است ؟ بوش در پاسخ گفت که ممکن است صحیح باشد.

آمریکا در جریان جنگ ویتنام ، با برجای گذاشتن هزاران کشته ناچار به فرار شد.

رییس جمهوری آمریکا افزود:" سطح خشونت‌ها رو به افزایش است و ما به سمت انتخابات نزدیک می‌شویم."

وی ادامه داد:" می‌دانم که آنها تمام وقت می‌خواستند تا آن قدر صدمه بزنند تا ما محل را ترک کنیم، رهبران القاعده این مسئله را به روشنی بیان کرده‌اند. ببینید اول این که القاعده در عراق خیلی فعال است، آنها خطرناک و مرگ‌بار هستند و نه تنها نیروهای آمریکایی را می‌خواهند بکشند بلکه به خشونتهای مذهبی هم دامن می‌زنند. آنها فکر می‌کنند در صورتی که هرج و مرج ایجاد کنند مردم آمریکا خسته می‌شوند و از دولت می‌خواهند که نیروها را خارج کند."

بوش تصریح کرد که شرایط به گونه‌ای است که تا قبل از پایان ریاست جمهوری من نیروهای آمریکا عراق را ترک نمی‌کنند.

او خطاب مخالفان ادامه حضور آمریکا در عراق گفت که خروج از عراق به معنی تسلیم شدن است.

رییس جمهوری آمریکا افزود: "به اعتقاد من اگر ما قبل از پایان کار از عراق بیرون برویم القاعده یک پناهگاه امن برای خود خواهد داشت تا به ما حمله کند."
بوش گفت: "این همان چیزی است که القاعده گفته است."

رئیس جمهور آمریکا افزود: من حس میهن پرستی دمکراتها را زیر سووال نمی‌برم بلکه قضاوت آنها را نمی‌پذیرم.

وی همچنین در این گفت و گو به بحث کره‌شمالی اشاره و گفت: در صورتی که پیونگ یانگ بخواهد تسلیحات هسته‌ای خود را به کشورها و یا گروههای تروریستی بدهد آمریکا جلوی این رژیم کمونیست را می‌گیرد و عواقب خطرناک و وخیمی شامل حال آنها می‌شود.

بوش ادامه داد: "اگر اطلاعات نشان دهد که تسلیحات هسته‌ای در حال انتقال به محل دیگری است ما جلوی این انتقال را می‌گیریم و با کشتی یا هواپیمایی که آن را حمل می‌کند مقابله می‌کنیم."

رییس جمهوری آمریکا تصریح کرد:" رهبر کره‌شمالی می‌داند که مسوول خواهد بود همانطوری که برای انجام آزمایش هسته‌ای مسوول است."

کد خبر 6169

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز